Alla inlägg den 1 november 2014

Av Kicki Fredlund - 1 november 2014 21:34

Ikväll tog Dialog in sin tredje raka seger i Boden.

Det var visst en väldigt enkel seger, jag hörde segerintervjun, men missade att se loppet. 

Han har snart sprungit in dom 100.000 som han köptes för.


 

Jag har ju bara fölbilder av Dialogen, eftersom vi sålde honom redan som föl.

Ofta såg det ut så här när han skulle ledas till hagen, för han var ganska busig.

  

Mer framgångar blev det idag när Mayas pappa Harry (Gatsby's Haricots Verts) tog sitt sista cert på utställningen i Växjö och blev champion. Grattis Anki!


 

Det var vid det här tillfället, i Västerås april 2012, som jag föll för Harry och redan då planerade att använda honom till Triss.

Dom gör båda sina första utställningar här och båda får Cert och blir BIR och BIM.



Av Kicki Fredlund - 1 november 2014 11:16

Igår var det verkligen en fullmatad dag.


Vi åkte hemifrån halv 11, började med att förmiddagsfika hos S-O. Vi hade bestämt att vi skulle fotografera 4 generationer hundar, vilket inte alls var enkelt.


 

Eftersom solen sken, så var det svårt att få till en plats utan att det blev för mycket skuggor...


 

men helst skulle dom ju inte kisa mot solen heller.


 

Bild på fyra generationer blev det i alla fall.

Fr.v Maya (Travarens My Own Pride) 8 månader, Triss (Travarens Lady Zoot) 3 år, Skorpan (Qrissy's Rhea) 6 år och Issy (Gatsby's Qrissy) 8,5 år.


 

Issy, som nu är 8,5 år, är grå om nosen men är pigg som en unghund. Skorpan är väldigt lik sin mamma, speciellt i huvudet.


 

Lisa fick också bli med på en bild, hon är dotter till Skorpans kullsyster Barbro (Qrissy's Selene)


Jag hade tid hos sjukgymnasten kl 13, hann handla som snabbast på ICA innan.


Den här gången blev jag rejält plågad.

Blev behandlad med något som kallades IMS


"IMS står för intramuskulär stimulering och kan förklaras som en slags triggerpunktsakupunktur som baseras på vetenskapliga, västerländska neurofysiologiska principer. Målet med behandlingen är att minska spänningar i muskeln och normalisera muskellängden.

Hur fungerar det?
Med IMS behandlar man problemområden med nålstick i muskler, senor, ligament, leder etc. för att sätta igång neurologiska och biokemiska processer som gynnar läkning. Inte sällan kombineras behandlingen med stretch- och träningsövningar"


Det gjorde ont som fasen när musklerna "högg om nålen", som en bedövningsspruta hos tandläkaren, men utan efterföljande bedövning.


Efter sjukgymnasten var jag i två affärer för underkläder för att köpa mig en BH. Det tog lika lång tid som att gå till järnaffären (som är det värsta jag vet, just för att det alltid tar så lång tid).

Berra som satt i bilen och väntade, undrade om han skulle ut och leta efter mig efter 1½ timme.


Vi åt på en Thai restaurang på Kupolen innan det dags att hämta ut mina nya glasögon, som efter vissa små justeringar satt skönt och jag såg bra på långt håll. MEN, när jag kom hem och skulle läsa tidningen, så visade det sig att jag ser sämre på nära håll med dom nya än vad jag gör med dom gamla. Faan, vilken soppa med dessa glasögon.


Jag har haft glasögon i snart 50 år och bytit massor av gånger, men har aldrig varit med om detta tidigare att dom inte fungerar som dom ska.


Sen var det meningen att vii skulle hämta upp Ludwig i Gustafs, men han ville så gärna vara kvar hos sin kompis, så jag ska hämta honom ikväll i stället.


Åkte då till Ludwiks farmor och hämtade hans saker som var kvar där. Innan hann vi gå en mörkerpromenad med hundarna i Skönvik utefter sjön, fy vad det mörknar snabbt nu sen tidsomställningen.





Av Kicki Fredlund - 1 november 2014 09:06

 

Här är vår kvartett av hundar. Skorpan, Jolly, Maya och Triss

Av Kicki Fredlund - 1 november 2014 08:59

 

I baksätet på vår bil ser det för det mesta ut som en mindre bomb slagit ner. Tur att det bara är vi som åker i bilen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards