Direktlänk till inlägg 28 november 2014

Det blev dyrt, men vi hann med en del.

Av Kicki Fredlund - 28 november 2014 18:13

Idag åkte vi redan efter frukost till Borlänge. På agendan stod en massa inköp.


Jag är imponerad av mig själv som klarade av att fixa allt som var planerat.


Vi började med ICA MAXI, där dom hade extrapris på dammsugare.

   Det var den här modellen som kostade 995 kr isf 1.999 kr Den får invigas i morgon när det ska adventstädas. Dyrt ändå, för det var ju för Mayas tilltag att bita av sladden, som tvingade oss att köpa en ny. Det blev förmiddagsfika på ICA efter att allt vi skulle ha var inköpt.


Sen fortsatte vi till Stadium Outlet, det var meningen att vi skulle till Lager 157, men det blev en del inhandlat på Stadium innan vi hamnade på Lager 157. Riktigt bra priser på båda ställena. Det blev både underställ,T-skirtar, strumpor, handskar och skjorta till Berra och stretchjeans till mig (150 kr).


Vidare till Dollarstore, men där köpte jag bara saffran (3 förpackningar för 20 kr).

Hundshopen på våningen under hade inte den hundmat som jag skulle ha, men där träffade vi Stig-Ove, så vi blev kvar och pratade en stund.


Färden gick vidare till Clas Ohlson där jag köpte en Kärcher fönstertvätt. Dyr, javisst, men nu är det så många som skrytit om den så jag måste prova. Det var t.o.m en man bakom oss i kassan som såg att vi köpt en som sa. "Den där kommer ni aldrig att ångra, jag har börjat putsa fönster hemma sen frugan köpte en"   


Nu hade det hunnit bli lunchtid, så vi passade på att äta på IKEA, där hade dom börjat med julbord, men vi var inte tillräckligt hungriga för att hugga in på det, det får vi spara till en annan gång.


Ganska nöjda startade vi hemfärden. Vi stannade i Tjärnan och gick med hundarna, jag gick en rejäl promenad med tre av hundarna, medan Berra tog en kort koppelpromenad med Skorpan som är satt på vila några veckor, fortsatte sen till Hedemora där jag köpte hundmaten som jag inte fick tag på i Borlänge.


Avslutade med att få e.m fika hos Kerstin.







 
 
Raija

Raija

29 november 2014 09:22

Det var en rejäl prissänkning och bara att passa på när man ändå behöver köpa en. Vi hade tur med vår avbitning av sladden på dammsugaren, för hon bet nära kontakten och Tobbe kunde bara korta av sladden en bit och sätta dit en annan kontakt.

http://www.nitida.se

Kicki Fredlund

29 november 2014 12:17

Bra med en händig karl, även om vi kvinns också kan.
Sladden var av ganska nära kontakten här också, men dessvärre var den även tuggad mitt på.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards