Direktlänk till inlägg 5 september 2023

Maya låg. Valpen 6 veckor.

Av Kicki Fredlund - 5 september 2023 19:15

Redan i morse såg jag att Maya inte mådde bra, hon var låg och gick undan. Såg sen att hon var en aning framhalt, men jag kan inte se något som kan vara orsaken till hältan.

 

Sommarvarm dag med 23 grader. Vi var till Hedemora och handlade. Jag skulle även hämta ut registreringbeviset från SKK, men var klantig nog att glömma mobilen med sändningsnumret hemma, så det får bli en vända till.


Bruno blev 6 veckor idag.


Han fick vara ute på altanen i det fina vädret, vilket uppskattades.



 

Trevligt också att kunna sitta ute och fika, det var länge sen.

 

       

Jag tog ut tunneln, den sprang han glatt igenom när jag lockade på honom, sen sprang han fram och åter på egen hand.

 

 

På eftermiddagen kom Angelika, det var trevligt att prata bort ett par timmar och hundarna blev också glada för besöket.

 

 

Idag på sin 6-veckorsdag började Bruno resa på sina öron.

 

 

 
 
Ingrid

Ingrid

5 september 2023 22:13

Heter valpen Bruno? Han skulle ju ha ett namn på P!
Jättesöt är han i alla fall.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

6 september 2023 09:35

Han kommer att kallas för Bruno i sitt nya hem, så därför kallar jag honom för det redan nu.
I stamtavlan heter han Travarens Prince Hero.
Nog är han söt alltid.
Kram

 
Anki

Anki

6 september 2023 08:40

Tänker som Ingrid ... Bruno? Ett bra namn, men börjar ju inte på P. Är det nya ägarens namn på honom? Han är ljuvligt söt!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

6 september 2023 09:36

Ja, det är det namn han kommer att kallas för. Du kan se mitt svar till Ingrid.
Visst är han söt och otroligt enkel att ha.
Kram

 
Diana

Diana

6 september 2023 11:15

Ja, sådana är vi ju, vi uppfödare. Namnet som står i stamtavlan är oftast längre och lite "flådigare". Sedan får valpköparen själv bestämma vad denne ska kallas för.
Jag gör likadant med mina egna. Dom döps till ett namn i stamtavlan, men har ett annat namn till vardags.

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Kicki Fredlund

6 september 2023 18:27

Jag döper ju mina kullar i bokstavsordning och alla får namn efter kända eller okända travhästar.
Nu hade jag ju kommit till P, men självklart får köparen kalla sin valp för det dom vill.
Kul att du lämnat avtryck här, jag får kolla din blogg och dina sheltisar.

 
Ingen bild

Hillevi

6 september 2023 16:56

Men hallå! Ni bidrar ju verkligen till jordens uppvärmning med detta sockersöta lilla troll! Härligt att han ännu kan njuta av sommaren. Kul att han gillar tunneln, modig minsann!

Kicki Fredlund

6 september 2023 18:23

Ja, det är otroligt annorlunda att bara ha en valp, men han är jättemysig och så enkel att ha.

 
paula

paula

7 september 2023 23:04

Hej Bruno! Är det du eller köparen som valt namnet? Söt som socker, sitter bara och ler...Men så trist med Maya, har hon gjort sig illa i skogen?
Kram

http://paulaz,.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards