Alla inlägg den 14 september 2023

Av Kicki Fredlund - 14 september 2023 21:44

Igår åkte vi till Norberg och jag levererade lingonen som jag plockat.


 

Lena bjöd på räksmörgås på Elsa Anderssons konditori.


Jag har inte varit där sen den nya byggnaden uppfördes efter branden, som var för flera år sedan.


Idag bakade jag bullar och gjorde vaniljhorn på morgonen. 


Blev klar lagom till 11-fikat, då vi dessutom hade besök.


 

Det var Madde och Per som kom för att gosa lite med sin Bruno. Onyx vill också vara med på ett hörn.

 

 

Bruno lyckas ta sig en slurk på mamma Onyx emellanåt.


Efter fikat så följde jag med Lasse (en bybo), som jag skulle visa lingonmarken, där jag plockat och mer fanns att plocka.


Jag visade bara vägen, sen åkte jag hem igen.


När Madde och Per åkt och jag skulle till skogen med hundarna så ville Berra föjja med.


Vi åkte till "snäll" skog, där Berra tidigare klarat av att gå.


Men nu kommer jag till dagens rubrik, det var Berra som ramlade.


Han hade tur i oturen att jag bara var ca 100 m bort, så jag hörde honom ropa. Naturligtvis hade han mobilen kvar hemma.


Berra hade trillat baklänges när han skulle kliva över en liggande trädstam, så han hade knävecken kvar över stammen och kom ingenstans.


   

Vi var båda helt slut innan jag lyckades få honom på fötter igen, det tog ca 30 minuter.

 

Han blir så blockerad och lyssnar inte på vad jag säger, när jag ska förklara att han måste rulla runt så han kommer upp på knä först. Jag orkar ju omöjligt lyfta upp honom, ett tag trodde jag att jag skulle gå bet på att få upp honom och bli tvungen att ringa efter hjälp, men till sist var han ändå uppe på benen.


Sen återstod det att hjälpa honom till bilen, för då hade han inga krafter kvar och dessutom bröstsmärtor.


Dessvärre blir det inga fler svampturer för Berras del, han får hålla sig på slät mark i fortsättningen.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards