Alla inlägg den 17 september 2023

Av Kicki Fredlund - 17 september 2023 19:03

På förmiddagen fick jag plötsligt en förfrågan på FB om att få fikagäster.


Det var våra grannar från det vi var små.


Vi sprang som barn i huset hos varandra, våra tomter gränsade utan staket eller annat som skilde dem åt


Isenborgs hade 5 barn, mamma hade 4, så det fanns alltid att göra när vi var små.


Idag var det, i fallande ålder, Olle, Lasse, Agneta och Gabriella som kom. Äldsta syster Berit är inte i livet längre.


Agneta har för inte så länge sedan flyttat till Torsåker och det var där hennes syskon var på besök när de bestämde sig för att komma hit på en fika.


Senast vi sågs var när jag och min syster Anita tömde mammas villa inför försäljning 2002.


Även idag var det så fint väder att vi kunde sitta ute på altanen och fika.


Madde och hennes son Björn och barnbarnet Selma kom samtidigt för att hälsa på Bruno. Björn pluggar i Örebro, men han råkade vara hemma i Norberg, så han kunde träffa Bruno.


     


Efter detta trevliga besök så åkte jag till skogen med Maya och Onyx.


   

I den här lilla klungan kantareller satt det 10 st svampar tillsammans.



Av Kicki Fredlund - 17 september 2023 08:55

Igår fick vi kärt besök av Tobias och Erika med alla barnen till f.m.-kaffet


Naturligtvis ville alla hälsa på Bruno.

 

 


Men det gick också bra att få fingrarna slickade genom grindens galler. 


Det blir lite lugnare när jag sätter undan Maya och Onyx.


 

 

Som tur var så tillät vädret att vi kunde sitta på altanen och fika, jag hade bakat en hallon/blåbärskaka på morgonen, bullar och vaniljhorn dan innan.


När de åkt hem till Borlänge, så tog jag hundarna och åkte till skogen.


Hamnade i "fel" skog, men det fanns kantareller och trattisar även där.


 

Men även svampar som bara är att titta på.

 

Idag är Bruno dålig i magen, han går runt och bajsar hur länge som helst, men verkar ha svårt att tömma tarmen helt.


Han ska ju veterinärbesiktas på tisdag när han blir 8 veckor, jag får lyssna med veterinären då.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards