Direktlänk till inlägg 28 april 2022

Ordselfie nr 18

Av Kicki Fredlund - 28 april 2022 09:06

Nu kommer en ny ordselfie, skapad av Primrose med bloggen en rosafluga

Jag kopierar hennes text:

Klimakteriehäxan ligger bakom temat... Men nu försöker jag starta en stafett SELFIE .  https://enrosafluga.blogspot.com  Vi turas om.   PAULAS PÖRTE  hade det på förslag, hade precis tänkt SÅ själv. Om vi tar i tur och ordning. Jag börjar och försöker. Man ska svara på 12 frågor- och man får inte använda Google.

Varje svar måste starta med den sista bokstaven i föregående svar. Det är lika som förut. Sen har jag satt ut en extra fråga, mest av nyfikenhet. fråga 13. Där behöver ni inte ha någon speciell bokstav. utan vill bara höra exakt vad ni tänker och tror,-))

Blir det här FLIPP ELLER FLOPP, vi får se, jag försöker ändå!


1.  Är du nöjd med ditt förnamn eller vad skulle du vilja heta istället ? Nöjd. Även om jag inte kallas för Kristina, det har blivit Kicki i stället 

2.  Bästa avslappnings metoden? Djursällskap (hund nu för tiden)

 

3. Bästa mellanmålet? Pepperkakor, eller annat fikabröd. Borde väl svarat päron, som är nyttigare.

4. Finaste semesterminnet Resan till Marocko med min syster Anita

5. Vad irriterar dig? Nedvärdering av människor

6. Favoritmat som barn? Gräddfyllda plättbakelser, sylt var också på.

7.  Varför började du blogga? Redan som 13-åring började jag skriva dagbok, bloggen blev en förlängning av det.

8.  Om du har djur varför? Om du inte har djur varför? Kan nog inte leva utan

 

9. Om du inte bodde i Sverige i vilket land skulle du vilja bo? Nej, kan inte tänka mig nåt annat land. Inte nu i alla fall.

10.  Morgonhumör? Jättetrött nu för tiden, jättepigg tidigare.

11.  Vilken hobby har du? Trädgårdens blommor. Trav tidigare, som var både hobby och yrke.

 

12.  Drömsemester? Reser inte längre.

13 extra frågan .-) som du behöver inte någon annan bokstav att börja med, utan "Tror du på ett liv efter detta?"  Bara av ren nyfikenhet ,-) Omöjlig fråga, i alla fall för mig, för jag vet inte vad jag tror.

 

Blir det Paula eller nån annan som tar vid denna selfiestafett?



 
 
Primrose

Primrose

28 april 2022 10:42

TACK va kul att du var på,-))) jättefint svarat, och håller med dig, kan inte leva utan djur och det är ett avslappnande liv ,-) Så fina hundar du har! Vi har haft olika raser , men började med tre plattnosiga, mopsar.
Intressant att jobba med trav. Trädgård med allt som växer måste vara härligt! Har ett poroblem kan du tipsa mig, hur får jag in länken så det bara är att klicka.? Jag ska svara på min egen, på måndag om jag kan ,-))) . Ja det blir Paula som tar nästa.
Jättefin fläta ,-)) Ha det fint Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

Kicki Fredlund

29 april 2022 09:20

Jag borde kanske väntat tills på måndag, men jag blev så ivrig när det kom en ny.
Vad har du för hund nu?
Länken kan du väl kopiera från min webadress http://travarenskennel.bloggplatsen.se/
Ha ett skönt veckoslut!

 
Primrose

Primrose

28 april 2022 21:15

Är jätteglad att du blev ivrig ,-))) Har satt ut min nu ,-) Jag tar vecka 18, Paula Vecka 19 , Vecka 20 tar femfemman , skriv vilken vecka du tar Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

Kicki Fredlund

29 april 2022 09:17

Jag är inte alls säker på att jag kan fixa nån egen selfie. Svårt att förbereda, med tanke på att man inte vet vilka ämnen de övriga i stafetten kommer att ha. Men kanske har jag klurat klart och kan ta vecka 23

 
Ingrid

Ingrid

28 april 2022 22:55

Bra jobbat Kicki!
Tänk så morgonpigg även jag var en gång i tiden. Nu känns det jättetrögt om jag behöver gå upp före halv-åtta någon gång. Man kan verkligen ändra vanor.
Ha det så gott!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

29 april 2022 09:13

Från att ha varit pigg som en mört kl 6 varje morgon, så tar det nu emot att kliva ur sängen, trots att jag ligger till halv 8.
Kram

 
Primrose

Primrose

1 maj 2022 20:07

Ja det blir Paula nästa gång, listan har du nog sett nu, Paula ,femfemman. du, sen Ditte ,-))
Ha det fint Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Vilt og vakkert

Vilt og vakkert

3 maj 2022 08:56

Heisann, Marokko der var jeg på rundreise, en spennende opplevelse. Det er godt å ha dyr rundt seg, de er gode på å fange hvilket humør eieren er i og er like glad hver gang vi kommer hjem enten det er etter ett minutt eller en uke!!!! Koselig å stelle i haven, og ikke minst nyte av resultatet! Ha fine dager framover ;:OD) Nå blir det frokost....

http://https://viltogvakkert.blogspot.com

Kicki Fredlund

3 maj 2022 10:14

Jag har faktiskt varit i Marocko 3 gånger. Agadir varje gång, men nu blir det inga fler resor.
Utan hund skulle jag absolut inte vilja vara.
Ha det fint!

 
paula

paula

3 maj 2022 16:35

Jadå, Paula ska klura på frågor som jag publicerar på måndag. Du får hålla ut! Marocko har jag inte varit i, däremot grannen tunisien.Gräddfyllt tunnbröd? Inte konstigt du har fått smak för det söta, har nog aldrig ens smakat dylikt. Det enda söta som serverades när jag var barn var plättar med jordgubbssylt.En skål med hårda sockerbitar stod på köksbordet, till kaffet, och en skål med mintkarameller på vardagsrumsbordet. Det mesta fick vara ifred. Ja vem vill vara utan djur? Men vi är alla olika, inget fel med det. Och det blir inga fler hundar för mig, så jag hoppas att Daniel håller några år till! Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

4 maj 2022 18:24

Vadå gräddfyllt tunnbröd? Mamma gräddade plättar som travades till bakelser med sylt och grädde. Det verkar som om du åt samma sak.
Det är alltid en viss oro när hundarna börjar bli till åren, men Daniel är ju i alla fall av en ras som kan bli väldigt gammal.
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards