Direktlänk till inlägg 7 augusti 2023

Blixt och dunder!

Av Kicki Fredlund - 7 augusti 2023 10:59

Kors i alla tider vilket oväder!


Skurar till och från har vi haft ett längre tag nu, men nattens oväder går utanpå det mesta.


Jag satt uppe och tittade på Den gröna milen, som började kl 20 på 5:an och slutade 10 minuter efter midnatt.


Sista timmen var det blixt och dunder och våldsamma regnskurar, det blev även några sändningsavbrott då parabolsignalen försvann.


Idag har vädret dessvärre fortsatt i samma stil, med det ena skyfallet värre än det andra.


   

Medan Onyx och den lilla sonen sover oförtrutet, när han inte äter förståss. Han väger redan 675 g, blir två veckor i morgon.

 

Nu i eftermiddag ska jag till optikern och få prova ut nya glasögon, det ser jag fram emot.


Det är ett himla plockandes med alla läsglasögonen, som ligger på alla ställen där jag kan tänkas läsa  när man kan köpa tre par för 20 kr på Dollarstore. Så 6 par ligger det här och var i huset.


Blommorna som finns ute har verkligen farit illa av alla regnskurar.


 

Hundarnas badbalja är nu full till brädden.


 

Pelargonerna har jag lyft ur vattenfyllda fat, de har verkligen farit illa.

 

 

Men gräset har blivit grönt och växer som bara den. Hög tid att klippa igen.


Mer som farit illa är hallonen. När jag skulle plocka av häcken igår så gick det att ta vara på kanske 10%, resten var mögliga, för blöta, eller på annat vis helt förstörda.




 
 
Ingrid

Ingrid

7 augusti 2023 18:07

Pellisar gillar inte regn. Jag har rensat mina i dag och fick ett helt spann med mer eller mindre vissna blommor. Nu hoppas att jag de ska komma med nya blommor snart. De har många knoppar i alla fall.
Den lilla valpen ser verkligen välfödd ut!
Hoppas att ovädret Hans snart ger upp och drar vidare. I morgon ska det visst bli riktigt besvärligt här.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

8 augusti 2023 09:42

Nej det är då attan vad pellisarna far illa i regnet.
Regnet som inte visar några tecken på att sluta.
Det går inte ens att åka och titta efter svamp, för man hinner inte mellan skurarna.
Kram

 
Anki

Anki

8 augusti 2023 08:19

Han växer snabbt den lille guldklimpen! Har han fått något namn ännu?
Ett rejält oväder var det även här med dunder och brak ... och blixtar som lyste upp kvällshimlen nästan konstant. Pelargonerna gillar inte allt regn, men de brukar komma igen bara regnandet slutar och solen återkommer ... och det gör den nog :)
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

8 augusti 2023 09:40

Ja valpen är ju ensam om mjölkbaren.
I stamtavlan kanske (inte helt säker än) han kommer att heta Pluvier, som var en fransk hingst. Det verkar som om köparen kommer att kalla honom för Lasse.
Regnet bara fortsätter och fortsätter, nu rinner det över i hundarnas badbalja på altanen.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards