Alla inlägg den 8 augusti 2023

Av Kicki Fredlund - 8 augusti 2023 16:05

Mellan regnskurarna åkte jag och Maya till skogen efter f.m.-fikat. 


Det regnade visserligen lite hela tiden, men inte värre än att regnkappan höll mig torr. Värre var skuren som kommit nån timme tidigare.


 

Skogen var plaskvåt och full av regnpölar, så stövlar på var ett måste.

 

 

T.o.m Maya var lite fundersam.

 

Stor lycka när jag hittade årets första Karl-Johan.


   

Även om de flesta redan passerat bäst-före-datum.

 

 

Det har regnat så mycket att flugsvampens vita prickar har runnit av.

 

 

Det blev förhållandevis många Kalle och även en plockare med blöta blåbär på den halvtimmen som jag plaskade omkring i skogen.

 

Jag flåsade som en bälg, konditionen är urusel, för att inte säga obefintlig.

 

 

Men vad är detta?

 

 

Nån jävla idiot har lämnat resterna efter kräftkalaset på platsen där man ställer bilen.

 

Jag fattar inte hur folk är funtade i skallen som gör så här. Dom har väl för fasen en egen soptunna!


Naturligtvis fick jag lov att få undan Maya därifrån, hon var så klart väldigt intresserad.


När jag kom hem rensade jag blåbär och svamp. Förvällde svampen för att frysa in, men en del blev till dagens svampsås.


Jag stekte en liten fläskytterfilé och kokade en kräm på hallon och blåbär.


     

Smakade utmärkt med året första Karl-Johan-sås.

 

 

Idag blev lilla knubbsälen "P" två veckor.


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards