Alla inlägg den 12 augusti 2023

Av Kicki Fredlund - 12 augusti 2023 19:16

Upp i gryningen i morse. Typiskt nog hade P en pipig natt, så det blev inte mycket sömn för mig.


05,15 åkte jag hemifrån för att stråla samman med Gabriella i Hedemora för vidare färd till Askersund på utställning.



 

Äntligen! Där satt den, efter 9! reservcert fick nu Falcon sitt efterlängtade sista cert och blev därmed champion. Domare var Moa Persson.

 

   

Mayas lillebror Nalle (Travarens Nahar) debuterade i veteranklass, efter att ha varit ifrån utställningar i flera år.

 

 

I Bästa Hanhund vann championhanen som står 2:a här, medan Falcon (Travarens On Gard) blev 2:a och Nalle 3:a.

 

Maya fick exelent och CK i veteranklassen. Hon fick även veterancert och veteranCACIB och blev 4:a Bästa Tik.


 

Men i bästa veteran fick hon stryk av lillebror Nalle.


Jag är så tacksam över de framgångar jag haft som uppfödare. Har nu en utställningschampion i varje kull, 4 st. Travarens Lady Zoot (Triss), mamma till Maya och Nalle och mormor till Falcon. Travarens My Own Pride (Maya), Travarens Nahar (Nalle) och nu även Travarens On Gard (Falcon).



Av Kicki Fredlund - 12 augusti 2023 19:02

Det var länge sen jag hittat så otroligt mycket blåbär som det finns i vissa skogar i år.


Igår var Maya och jag i skogen en dryg halvtimme. På bara 15 minuter fyllde jag tre bärplockare!


 

Det är ingen konst att plocka när det ser ut så här på risen.


 

Blött är det överallt, men då är det enkelt att hitta nån stans att dricka vatten.

 

 

På e.m fick vi oväntat besök, då Leif kom på fika, något som fick Berra att blomstra upp.

 

Leif var hästägare hos Berra redan på 70-talet.


 

Onyx verkar vara trött och sömnig av mammarollen, trots bara ett barn. Lilla P äter och sover och växer så det knakar.

 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards