Direktlänk till inlägg 22 juli 2023

Utställning Märsta.

Av Kicki Fredlund - 22 juli 2023 18:19

I morse gick jag upp onödigt tidigt. Hade satt mobilen på väckning till halv 5, men jag vaknade före 4 och lyckades inte somna om.


Halv 6 mötte jag upp Gabriella i Hedemora och vi åkte till Märsta för utställning.


 

Domaren Cindy Pettersson gillade Falcon och han vann ökl (6 st i klassen) med exelent och ck.

 

 

Sen slutade han som 4:a bästa hane.

 

Det var 46 frallor anmälda, så det var betydligt fler än de 16 som var i Eskilstuna förra helgen.


 

Vi boade in oss i Gabbis tält, det blåste kraftigt, men var ganska fint väder i övrigt, även om morgonen var kylig med ynka 10 grader.

 

Maya var som vanligt ensam i veteranklassen, men ingen skugga ska falla över henne. Hon fick fin kritik och slutade på 3:e plats i Bästa Tik.


 


Nu laddar vi om inför morgondagen, då det är utställning i Västerås. Bara hälften så långt dit som till Märsta. Även där är det 46 anmälda frallor. De flesta är nog samma gäng som idag.




 
 
Ingrid

Ingrid

23 juli 2023 10:43

Att ni bara orkar fara omkring på hundutställningar, men så blir det nog när man har ett så genuint intresse av det som du och Gabriella.
Lycka till i Västerås!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

23 juli 2023 18:24

Det är ju roligt så länge det går bra, dessutom med trevligt ressällskap.
Kram

 
Anki

Anki

23 juli 2023 10:59

Ni är verkligen flitiga i utställningsringarna ... heja er och Grattis till både Maya och Falcon!
Håller tummarna för dagens utställning!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

23 juli 2023 16:49

ja, den här årstiden blir ganska intensiv med utställningar. Men så länge Falcon inte fått sitt sista cert så fortsätter vi ett tag till, dessutom går det ju så bra för Maya.
Även idag blev Maya bästa veteran och placerade sig 4 i bästa tikklass.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 16 maj 09:50

Nu har jag varit helt orkeslös ända sedan jag hade vinterkräksjuka för flera veckor sedan.   Jag får ingenting uträttat p.g.a. den otroliga tröttheten.   Jag har lite förhöjd temp och mår ofta illa.    Efersom jag ingenting orkar, kan kna...

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards