Direktlänk till inlägg 27 februari 2023

Rena vårkänslan.

Av Kicki Fredlund - 27 februari 2023 17:41

Idag har vädret visat sig från sin bästa sida.


-1 grad i morse övergick till ca +10 grader mitt på dagen med strålande sol från klarblå himmel och endast svag vind. Till skillnad mot senaste dagarnas hårda nordanvindar.


Det var inte det enklaste att ta sparken till sjön, då stora delar av vägen var snöfri. Jag har haft den hemma några dagar, då det varit perfekt sparkföre på osandad väg.


Men på sjön var det ljuvligt att ta sig fram med sparken, så det blev en runda på nästan en timme.


       

Det finns flera plogade rundor att välja på.

 

 

Nu på väg tillbaka och banorna går parallellt en bit.

 

 

Jag lämnade sparken vid slogboden.

 

Jag var helt slut när jag kom hem, konditionen är verkligen urusel.


Jag hade vispat ihop en pannkaksmet innan jag gick ut, så det var bara att sätta in en långpanna i ugnen när jag kom tillbaka.


Eftersom jag gjort ett par sorters kakor innan, så var ugnen redan uppvärmd.


Strömavbrott även idag, men bara ett, kl 8  i morse. Ett igår också, men inget dan innan.


Helt ofattbart med dessa strömavbrott, då de sker helt oprovocerat utan att några maskiner är på.




 
 
paula

paula

2 mars 2023 16:29

Den sjön är guld värd! I år har man inte alls plogat upp några spår på vår sjö, dessutom tar det en halvtimme bara att ta sig ner dit. Sparken har jag använt två gånger, den lämnar jag kvar när jag flyttar, kan inte se någon användning för den i "stan"... Har du sett några flyttfåglar ännu?

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

3 mars 2023 08:42

Ja, det är toppen att ha sjön så nära, det har varit för dåliga isar vissa år, men i år är det perfekt att åka spark där.
Jag förstår att du inte tar med sparken i flytten, för inne i stan finns väl inga möjligheter att använda den.
Nej, jag har inte sett flyttfåglar än. Eftersom jag är urusel på fågelarter så är det bara tranorna och svanarna jag tittar efter.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards