Alla inlägg den 12 februari 2023

Av Kicki Fredlund - 12 februari 2023 10:54

Morgontemperaturen ute var -6 grader.


Eftersom det kommit snö på natten till igår, så borde jag tagit sparken till sjön när jag gick ut med hundarna.


Ganska obehagligt att gå när man inte vet exakt var isen döljer sig under snön.


   

Men hundarna lät sig inte störas av nån halka, sprang som tokar eller nosade där andra hundar varit.

 

 

Onyx älskar att köra nosen i snön och ploga sig fram.

 

 

Eftersom det blåst så mycket senaste tiden, så får man vada fram genom alla kvistar som björkarna tappat.

 

På kvällen var det kalas i Skoga, då det var dags för tacksägelsemiddagen. Där bjuds alla som hjälpt till med något under året. Jag, som inte gjort ett smack för klubben under året blev ändå inbjuden.


Vi började med en tyst minut för Christina Gäwert, som nyligen så tragiskt gick bort i leukemi.


     

Som vanligt, en massa god mat och en avslutning med chokladpudding med grädde.

 

Tyvärr fick jag bryta upp först av alla. Jag hade haft lite kolikkänning redan under eftermiddagen och det eskalerade efter all mat.


När jag väl kom hem så fick jag tillbringa kvällen på toa i stället för att se på Mellon.


Idag får jag se till att hålla mig frisk, för i eftermiddag kommer kärt besök. Felix, Kelsey och Charlie är i Dalarna för tillfället och ska stanna några dagar.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards