Alla inlägg den 14 februari 2023

Av Kicki Fredlund - 14 februari 2023 09:35

I söndags kom Felix, Kelsey och Charlie på eftermiddagen och stannade till igår, då Kelsey tog tåget


I morgon, onsdag, åker Felix och Charlie hem till Alingsås igen, men jag hoppas vi hinner få ett fikabesök innan.


Igår tog jag för första gången sparken till sjön med hundarna. Det var mycket grus att ta sig igenom på vägen dit, så sparken blev sen lämnad vid slogboden.


   

Det var ett perfekt sparkväder med t.o.m nån plusgrad.

 

  


Lagom till middagen kl 3 kom de. Det blev fläskytterfilé, som är så himla lätt att ta till när man är några stycken.

 

 

Charlie äter så fint själv.

 

 

     

Hundarna var inget som bekymrade henne, hon var helt orädd, även när Maya skällde när det gick lite hett till emellanåt. Det är väldigt mycket spring i benen på den tösen, så det var snarare hundarna som blev lite rädda ibland.

 

 

Vi pusslade en stund på kvällen. Kelsey hade ett otroligt sinne för detaljer, så det gick med en rasande fart för henne att hitta de rätta bitarna. Som vanligt så finns ju ingen förebild till pusslet.

Det som var kvar att lägga på pusslet blev klart i ett nafs. Ett pussel på 1.000 bitar, som detta, som för mig tar flera dagar, skulle Kelsey kunnat lägga på ca tre timmar.


   

Frukost. Jag blir så imponerad av att hon kan äta så bra själv utan att spilla. Hon har ju inte ens fyllt 2 år (även om hon gör det snart i mars). Hon gillade min lingonsylt bättre än gröten.

 

Eftersom Kelseys tåg gick från Borlänge redan 10.30, så blev det ingen lång stund över att umgås efter frukosten.

 

 

Gammel-mormorsfar säger hej då till Charlie. Det är krångligt det där hur släktskapet uttalas.

 

Nu har jag tagit fram ett nytt pussel, som jag just vänt upp alla bitar, och ska ta mig i kast med.


Men först ska jag ut med hundarna, jag hoppas att sparken står kvar vid sjön.


Det var -5 grader i morse, nu skiner solen så det blir nog en fin tur på sjön med sparken.


Det blir nog en vända till Hedemora också för att fylla på förråden.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards