Direktlänk till inlägg 18 februari 2023

Förbaskade ugn!

Av Kicki Fredlund - 18 februari 2023 18:53

Jag bakade bullar och havrekakor på f.m Men jag ska bespara er några bilder från eländet. 


Jag svär över ugnen som gräddar så ojämnt. Jag väntar på att nån tekniker ska komma hit och titta på eländet.


Inte nog med det, det har varit tre strömavbrott idag på f.m Inte så kul när allt blir svart medan man bakar. Som det är nu vågar vi inte gå ut samtidigt, nån måste ju finnas hemma för att slå på jordfelsbrytaren.


Det snöade lite i går, men med 3 plusgrader på dan idag så blev det väldigt slaskigt att gå med hundarna.


 

Jag promenerade med hundarna i byn, det blev i koppel hela vägen.

 

 

Jag gick in på pizzerian och beställde en kebabrulle, gick lite till med hundarna medan den blev klar, sen  delade Berra och jag på den. Dagens middag räddad.

 


 
 
Anki

Anki

19 februari 2023 09:17

Så jobbigt med ugnen! Spisen är ju nästan ny, så om de inte får ordning på den, så borde ni få en ny spis!
Kebabrulle ... gott! Länge sen jag åt, men när Lasse levde gjorde vi som ni och delade på en - precis lagom :)
Ha en fin söndag!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

19 februari 2023 09:52

Jag klagade ju på spisen redan när vi haft den bara en vecka, då kom en tekniker hit och konstaterade att det var fel på termostaten, så den byttes ut men felet kvarstod.
Spisen har ju 5 års garanti och var inte billig så nu kräver jag att den ska bli åtgärdad eller en ny spis.
Vi väntar på att en tekniker ska komma hit, men vi är knappast prio ett, så det dröjer nog ett tag.
Till dess får jag fortsätta att svära över ugnen. Det värsta är ju att jag drar mig för att baka.
En fin söndag ser det ut att bli, solen skiner och det är -4 grader.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

19 februari 2023 14:19

Så retligt att ugnen inte fungerar som den ska. Hoppas att den där teknikern kommer snart.
Det var roligt med en bild från er "by". Det har du inte visat så ofta!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

20 februari 2023 09:10

Det är otroligt frustrerande att inte ugnen gräddar som den ska.
Jag förmodar att teknikern inte gör sig nån större brådska för att komma hit.
Det är inte mycket att se i byn. All verksamhet ligger nere, utom Brukskrogen och Folkets hus.
När vi flyttade hit fanns både bank, affär, frissa, gym. m.m
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards