Direktlänk till inlägg 16 februari 2023

Nästan vårlika dagar. Strömavbrott.

Av Kicki Fredlund - 16 februari 2023 15:25

Det har varit milt väder nu i flera dagar. Ca. 3-4 plusgrader på dan.


     

Perfekt sparkföre på sjön i tisdags, så det blev en tur över till andra sidan. T.o.m solen sken den dan.

 

Maya och Onyx sover nöjda efter en sån sparktur på sjön.


Igår (onsdag) kom Felix och Charlie tillbaka en stund, innan de senare på dan skulle åka till Borlänge för att sen åka hem till Alingsås framemot kvällen.

De kom lagom till förmiddagskaffet, men Charlie var mer intresserad av att dölja fikabrödet än att äta av det.

 

Vi hann med en sparktur på sjön innan de åkte vidare till Borlänge, Charlie uppskattade mycket att få åka spark för första gången i livet.


Idag har det varit sämre med sparkföret. Efter att ha varit en snabbis in till Hedemora så stoppade jag in hundarna i bilen och åkte den lilla biten till sjön, så otroligt blött och skitigt på vägen så det var skönast att slippa gå där.


Men sparken fick stå orörd vid slogboden.

 

  

Livsfarlig blöt is att gå på vid sidan av sjön och alldeles för mycket vatten på sjöisen.

 

 

Det fick bli en promenad på allmänningen i stället, där det nu var helt snö och isfritt.

 

Vi har haft flera strömavbrott senaste dagarna. När det första kom i förrgår e.m så trodde jag att det gällde hela byn, men det visade sig att det bara var hos oss.


Jordfelsbrytaren hade slagit ifrån, men när jag slog på den kom strömmen åter.


Ytterligare tre strömavbrott i går och ett idag. Kan det ha med den nya diskmaskinen att göra, det är det ända jag kan tänka mig, för i morse gick strömmen när jag satte på maskinen.



 
 
Ingrid

Ingrid

16 februari 2023 23:03

Så kul för lilla Charlie att få åka spark för första gången. Ja, tänk så roligt vi hade med våra sparkar när man var barn och på den tiden var det ju vintrar och vägar som var lämpliga för spark.
Aj då! Det låter inte bra med de där strömavbrotten. Du får nog låta en elektriker titta på den där diskmaskinen.
Lycka till!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

17 februari 2023 15:13

Ja, spark är ett trevligt vinterredskap.
Charlie var för liten att kunna skjuta på sparken själv, men uppskattade att få åka med den.
Två strömavbrott idag med en timmes mellanrum, jag fattar inte vad det är som utlöser jordfelsbrytaren.
Jag har pratat med elektrikern, men det blir ju gissningar bara när man inte vet varför strömmen går.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards