Direktlänk till inlägg 22 augusti 2022

Blommor, igelkotten, hundarna.

Av Kicki Fredlund - 22 augusti 2022 16:00

Nu blommar det i krukorna ute som mest.


   

Men rosenskäran fortsätter att bara vara grön utan blommor.

       

Gott om småhumlor i blommorna.

Inte riktigt utslagen än, men nu är det nära.

  

Även inomhus har jag blommor på varje bord.

 

Det går långsamt med mognaden i växthuset.

Igelkotten var på plats redan kl 23.30 i går kväll. Inget vidare bordskick, eftersom hen tippat ur maten i gruset och tippat ur vattnet.

 

 

Jag vet inte om det var  mitt fotograferande med blixt som störde, men plötsligt knallade kotten iväg upp till vägen.

 


 

Men tydligen kom den tillbaka, för i morse var det slut på alla matkulorna.


I morse fick jag lov att ringa till VC, för Berra har så ont av sitt revben, sen han ramlade i skogen för ca en vecka sedan.


Redan kl 10 fick han tid. Symptomen var typiska för revbensfraktur, men lungorna var OK. Starkare värktabletter skrevs ut till natten.


Vi tog en tur med hundarna till Tjärnan. Plockade lite gula kantareller och en plockare med blåbär.


    

Hundarna pustar ut lite i fuktig mossa, sen de sprungit som galningar fram och åter.

 

Jag hade med deras kyltäcken, som de fick fortsätta att ha på sig ute på altanen en stund.

 

Berra rensar kantarellerna och jag ska ta itu med blåbären.

 

 
 
paula

paula

22 augusti 2022 23:29

Ni håller igång både fyrfota o tvåbenta! Kyltäcke har jag inte testat, men kylmattan gick inte hem. Har hört att revben gör jätteont när de är trasiga, stackars Berra! Och dina blommor! Jag hade ett par större krukor och de blommorna har vissnat nu. Du har verkligen gröna fingrar. Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

23 augusti 2022 09:55

Vi gör så gott vi kan. Man kan ju inte bara sitta still.
Kylmattan lägger jag under en fäll, för dom vill inte gärna lägga sig direkt på den.
Mina blommor sköter sig själva om jag bara ger dom vatten dagligen.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards