Alla inlägg den 17 augusti 2022

Av Kicki Fredlund - 17 augusti 2022 16:51

Jag hade inte talat om för Berra att jag varit i kontakt med Elvira i går om att hon skulle komma hit idag vid 12-tiden och gratta sin farfar.


Jag var in till Hedemora och handlade på morgonen, köpte en budapestrulle för att ha till fika när Elvira skulle komma.


Jag hade plockat in en bukett astrar att ha på fikabordet.

 

 

Elvira grattade med kort och choklad.

 

Vi blev så förvånade när hon kom i egen bil. En mopedbil som får köras i 45 km/timme. Det tar sin lilla modiga tid att köra dryga 10 mil enkel resa då.


Det var så roligt att hon åkt den långa vägen, även om hon haft ett ärende i Stjärnsund på innan.

 

     

Här åker hon iväg igen i sin lilla bil.

 

Ett par timmar senare ringde det på dörren, då var det Peter och Ville som kom och grattade. Vi hade ingen aning om att de skulle komma.


De hade med sig en princesstårta från Elsa Anderssons konditori i Norberg.


 

Berra fick den här fina keramiktavlan som Peter gjort.

 

Massor av våra vänner har grattat Berra på FB och även här på bloggen. Han hälsar och tackar alla!



Av Kicki Fredlund - 17 augusti 2022 08:52

Det har hänt att jag satt ut igelkottens mat för tidigt på kvällen, då har skatorna varit där och försett sig.


Men igår kväll satt jag ut maten när vi gick och la oss.


 

På natten var jag upp och kollade, med en bättre kamera den här gången. Minsann där satt hen och knaprade, men hade slarvigt nog tippat ur vattenskålen.

 

Idag fyller Berra 83 år. Det blir inget firande, men det brukar vi ju inte heller.  


Men vi skulle varit till Säters Folkets Hus i kväll och lyssnat på Sissela Kyles föreläsning/föreställning om kvinnors frigörelse. Tyvärr är den inställd p.g.a sjukdom, nu är den framskjuten till november.


Den otäcka kvalmiga värmen fortsätter. Det var 22 grader i morse kl 8!


 

Min Oleander blommar för första gången. Köpte den förra våren, men den blommade inte då, inte heller när jag haft den inne över vintern. Men några röda blommor fick den inte, som var meningen.

 

 

I värmen som är, så tar t.o.m jag tillflykten till solstolen ibland, men inte i solen utan i skugga och under parasoll. 


Nu ska jag åka till Hedemora och handla innan det blir ännu varmare.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards