Alla inlägg den 27 augusti 2022

Av Kicki Fredlund - 27 augusti 2022 18:10

Det blev inget regn, bara ganska så varmt och kvalmigt i Norberg.


Trodde väl aldrig att jag skulle åka på en inofficiell utställning bara för att titta. Men det var trevligt och jag träffade några bekanta, men höll mest till i Christins tält, där även Stig Ove var.


     

Den här lilla sötnosen Blenda, jag vet inte vad hon heter på stamtavlan, men kommer från kennel Gimli Gård, blev BIR valp och 2:a i gruppen 9.

 

 

Gamla Lisa, snart 11 år blev BIR och Bästa veteran och placerade sig i gruppen både som BIR och som Veteran.

 

Domaren Elisabeth Spillman, var kunnig på rasen. Inte alltid så vanligt att domaren är det, när det är en inofficiell utställning.


 

Det var totalt 5 frallor på plats. Dessa två hanar blev båda utan HP den här dagen.

 

   

Christin från Borlänge, var Stig-Oves chaufför till Norberg. Hon ställde sin Grand Danois, 14 månader gammal. Som synes blev han också BIR.



Av Kicki Fredlund - 27 augusti 2022 08:47

Vi fick regn i natt, men jag tror inte det kom så värst mycket, men det var mildväder i morse med 16 grader kl 7, mot ca 9-10 grader senaste mornarna.


 

Jag tycker om höstfloxen och har gärna en bukett eller två inne, de doftar så gott.


Varmt verkar det bli och solen är på väg, så det kanske inte blir mer regn.


Då åker jag nog till Norberg och tittar på en inofficiell hundutställning där 5 frallor är anmälda, bl.a två av Stig-Oves, valpen Blenda och veteranen Lisa.


Igår gjorde jag kålpudding, hade ett kålhuvud som inte ville ligga i kylskåpet längre.


   


Skönt att kunna sitta ute på altanen och äta.

 

Äntligen börjar våra tomater mogna, så vi kan äta av dem dagligen, några plommon är också med på fatet.

 

 

Finns det hjärterum.... Hundarna ligger nära varandra, men även nära mig när jag sitter vid datorn.


Nu ska jag förklara rubriken.


Jag ställer ju ut mat varje kväll till igelkotten och igår hände det som jag hoppats på.


 

Det kom en igelkott till! Den ser lite tufsig ut på taggarna och är lite mindre än den andra.


Nu hoppas jag att de fortsätter att göra sällskap till maten om kvällarna.



 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards