Direktlänk till inlägg 25 januari 2022

En sorts selfie igen

Av Kicki Fredlund - 25 januari 2022 10:45

Eftersom jag tycker det är lite kul med ordlekar i alla möjliga former så nappar jag på den här.


… en selfie i ord, och svaren ska bilda en kedja i vilken den sista bokstaven i svar 1 ska vara första bokstaven i svar 2 o s v.

Aina med bloggen Klimakteriehäxan har denna vecka givit oss dessa frågor, som jag efter mycket funderande svarat på.

  1. Där fick jag första jobbet: Postgirot i Stockholm, men jag hade varit barnflicka i ett par familjer innan. Började arbeta när jag var 14 år
  2. Den personen ville jag se ut som: Ingen, vad jag kan minnas
  3. Tidning: Nån häst eller hundtidning, men det finns ju ingen på N
  4. Färg: Grön
  5. Äter aldrig: Njure
  6. Godis: Engelsk konfekt, men jag försöker hålla mig borta från för mycket godis, men jag gillar lakrits
  7. Alltid i kylen: Tomater
  8. Idrottsgren: Ridning och trav (fick proffslicens att köra lopp som första tjej 1972)
  9. Skofärg: Vit, de var i alla fall vita från början
  10. Artist jag gillar: Tommy Steel, på den tid det begav sig, nu finns det många andra.
  11. Katt: Lokatt, som jag faktiskt sett i naturen ett par gånger
  12. Konstform: Travridning, eller monté som det heter. Så duktiga som ryttarna blivit sen montén infördes även i Sverige, så ser jag det som en konstform.
 
 
Anki

Anki

25 januari 2022 15:16

Som alltid såå roligt att läsa deltagarnas svar, så även ditt förstås!
Att du sysslat med travsport har jag förstått och även att du tävlat. Tufft att lyckas ta sig in som första tjej!
monté är kul att se, synd att de inte visar det så ofta på tv, men det kanske kommer.
Lodjur har jag bara sett en enda gång och det var på väg till mamma i Dalarna. Tyvärr fanns ingen kamera till hands då.
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

25 januari 2022 16:58

Montélopp visas för det mesta varje V75 dag.
Du får googla på Travsport resultat.
Kram

 
klimakteriehäxan

klimakteriehäxan

25 januari 2022 17:10

Wow, proffs i sulkyn och första tjejen dessutom - det var minsann inte dåligt! Liksom du undviker jag njure, fast lever äter jag gärna ... och engelsk konfekt också, tyvärr!
Roligt att du tog tag i tömmarna här också!

http://https://klimakteriehaxan.blogspot.se

Kicki Fredlund

25 januari 2022 17:18

Kul att du kommenterar hos mig. Jag hittar ju dina selfisar hos Anki.
Jag äter absolut inte lever.
Ha det gott!

 
paula

paula

25 januari 2022 21:20

Se där! Monté lärde jag mig om i hästboken jag nyss läste. Oj så mycket jag lärde mig om hästar och vad de kan göra..och har gjort
Det gick lo i Fredriksbergsskogen, kompisen kom en dag till sin sommarstuga och på trappen satt en väldigt stor katt! Hon fick bråttom att stänga in sin egna lilla huskatt, loar tar ju dem som byte. Tror inte jag visste att du jobbat på Postgirot. Mycket siffror blev det, men sen blev det väl egna företaget för hela slanten!
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

26 januari 2022 09:22

Min tid på postgirot var inte lång, jag var 15-16 år, fick sen jobb och utbildning på Veterinärhögskolan, men inte heller där blev det så långvarigt, eftersom jag flyttade till Dalarna med Berra.
Hann med en sommar på stuteri också, samt barnflicka hos professor Björck, som även var min mentor på Veterinärhögskolan.
Egen företagare blev jag först i 20-årsåldern.
Kram

 
Skyttlat

Skyttlat

26 januari 2022 01:25

Se där! Du fick till en del svar?
Så Du är ett proffs? Men det visste vi ju redan! :)
Körde Du några tävlingar och i så fall, blev det några vinster?
Enda inälvsmat jag äter är väl lever. Hästkött inte heller, men det blir ju svårt att hitta en färg som slutar på H?
Jag tycker det är så svårt med selfiesarna, så jag var bara med en gång.Roligt att läsa andras dock.
Ha det gott och kram på Er!

http://skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

26 januari 2022 09:03

Jag var den första tjejen som fick professionel körlicens och fick köra lopp på samma villkor som killarna/männen. Tidigare var man hänvisad till speciella damlopp.
Annat är det nu för tiden, när tjejerna kör för fullt.
Jag har kört ca 300 lopp och vunnit 10.
Det var en marig selfie denna gången, men jag tycker att dom är ganska kul.
Kram

 
Skyttlat

Skyttlat

26 januari 2022 01:28

Förresten? Har Du sett att bloggen på Din hemsida är borta?
Skulle in och läsa och det funkade inte. Kanske det beror på att One.com har tagit bort möjligheten att ha blogg nu när man kan anvädnda Wordpress?
Hoppas att Du sparat inläggen i alla fall?

http://skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

26 januari 2022 08:55

Jag hade ingen aning om att bloggen är borta på hemsidan.
Jag har inte sparat några inlägg därifrån.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards