Alla inlägg den 14 januari 2022

Av Kicki Fredlund - 14 januari 2022 11:05

Igår hade vi tid båda två hos sjukgymnasten på VC i Hedemora.


Berra fick fortsätta med sina balansövningar, medan jag fick massor av övningar, den ena mer smärtsam än den andra, för min högra axel. Som väntat blev det lite väl mycket på en gång, så värken på kvällen och natten kom ju som ett brev på posten.


 


På tal om posten så hämtade jag ut en tidning på ICA, som Helena skickat från USA. Den hade tagit mer än en månad att komma fram.


 

Hon skickade den för det var en fralla på omslaget.

 

 

Massor av bilder från utställningar i USA i den mer än 360 sidor stora tidningen.

 

Efter sjukgymnasten så hälsade vi på Kerstin på korttidsboendet, det ligger bara en trappa ner i samma hus som VC. Hon hade just besök av sin gamla vän Boel, dom satt just och fikade. Personalen kom även med kaffe och hembakad kaka till Berra och mig. Vilken service!


Kerstin hade fått stygnen tagna efter operationen samma dag, men det hade hon inget minne av.


Sen åkte vi till Tjärnan och plaskade oss fram genom blötsnön med hundarna. Det hade blivit hela 7 grader varmt frampå dagen.


Idag, med lite sol och nollgradigt väder, ska jag till optikern för ny synundersökning och troligen nya glasögon.


Men nu dags för 11-kaffe.



Av Kicki Fredlund - 14 januari 2022 10:49

Ankis blogg hade hon lagt ut gamla fina sparade plåtburkar. Hon undrade om det var fler som samlar burkar.


Jag samlar inte aktivt, men spar burkar som jag tycker är fina och till jul brukar alla vara fyllda med diverse kakor.


   

 

En del är av äldre datum, andra inte så gamla.

 

På de här hyllorna ryms äldre te och kakaoburkar.

 

Men burken med mest minnen och nostalgi är den här. Den fanns alltid med i mammas sambo Svens ryggsäck när han och jag på -70 och början på 80-talet plockade blåbär och lingon tillsammans och han hade sockret till kaffet i den. Det igger faktiskt några bitar kvar än i burken.

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards