Alla inlägg den 10 januari 2022

Av Kicki Fredlund - 10 januari 2022 14:23

Alla dagar flyter på i samma stilla lunk, så även idag.


Tog reda på en tvätt i morse och satte på en ny maskin.


Sparktur som vanligt på sjön med hundarna. Det är för mycket grus på vägen, så det är jobbigt att ta sig fram till sjön, dessutom har jag grymt ont i ryggen idag.


 

Hundarna var ovanligt olydiga (eller kanske olydiga som vanligt), dom stack iväg i full fart ända till behandlingshemmet Vikmanssgården. Tur att det inte var några människor ute.

 

Sen tog jag den längre upplogade slingan, då fick de olydiga hundarna se att det var folk vid badplatsen, ca 300m bort. 


Även dit rusade, först Onyx, sen hängde Maya på. Som tur var vände de tillbaka när jag skrek och visslade, så dom var aldrig ända fram till människorna, men sprang ändå alldeles för långt innan de vände tillbaka.


Nu får jag nog ta med köttbullar ut på sparkturerna och träna på lite inkallning, för så här kan jag ju inte ha det.


     

I köksfönstret blommar den ena orkidén efter den andra. Tacksamma vinterblommor.

 


Nu funderar jag på att börja titta på första säsongen av The crown, som alla säger ska vara så bra. Men det har aldrig blivit av att jag börjat titta på serien, som nu gått i 4 säsonger och en femte väntas i år.


Inte vet jag så värst mycket om det engelska kungahuset, men det kanske blir ändring på det nu.

 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards