Alla inlägg den 30 januari 2022

Av Kicki Fredlund - 30 januari 2022 09:28

I mer än ett halvår har jag funderat fram och tillbaka på om jag ska ta en sista valpkull.


Jag stod över när Onyx löpte i höstas för jag ville inte ha vintervalpar.


Nu väntar jag att hon ska löpa i februari, så det skulle ju bli perfekt med vårvalpar.


Men!! Orkar jag? Kan jag ge kullen all tid den behöver, jag kan knappast räkna med hjälp från Berra, tvärtom, det är många sjukhusbesök för honom och annat som gör att han behöver min hjälp.


Igår fick jag veta att den hane som jag skulle para med (det har varit bestämt sen länge) har blivit sjuk.


Jag tror att det fått mig att ta det definitiva beslutet att jag avslutar min uppfödning av fransk bulldogg, jag bryr mig inte om att leta efter en ny hane.


Jag behöver inte skämmas över vad det blivit av mina 4 kullar.


Alla har haft UA på patella och hjärta. Alla som är utställda har fått exelent och många av dom även med Cert eller CK. Tre stycken har blivit champion. Kanske kan det bli nån i sista kullen också om vi bara får komma igång med utställningar igen.


   

Jag får nog nöja mig med de två pälsklingarna vi har.

 

Idag blåser det som sjutton, men i södra Sverige är det full storm.


Solen skiner just nu och det är -1 grad. Det kan nog bli en fin sparktur på sjön med hundarna lite senare på dan.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards