Alla inlägg den 12 augusti 2021

Av Kicki Fredlund - 12 augusti 2021 14:27

Igår hade vi 19 grader, en temeratur som jag tycker är helt OK, speciellt om man ska gå i skogen och ha hundarna med.


Idag är det lite varmare med 22 grader, fortfarande ganska OK, men hundarna blev flåsiga och jag genomsvettig på dagens svamptur. 


Jag hade planerat att åka till känd skog, där det brukar finnas Karl-Johan, men det fanns ingen skog kvar där.


Idag hade vi fikakorg med och åkte lite tidigare till skogen, innan det skulle bli för varmt för både mig och hundarna.


Det blev plockning i en skog, sen fikade vi, för att sen åka vidare till en annan skog på vägen hem.


     

I den första skogen, som hade skapligt mycket kantareller hittade hundarna en hög sten som dom klättrade upp på.

 

I nästa skog blev det ytterligare gulingar, men även en hel del Karl-Johan, tyvärr var de flesta redan förstörda av mask, men en del blev det ändå med hem.


 

En groda gjorde mig sällskap en stund. Inte ofta jag ser dom i den här storleken, det brukar mest vara pyttesmå grodor som hoppar fram ur blåbärsriset.

 

 

Berra tar hand om kantarellerna, medan jag får ta redan på korgen med Karl-Johan.

 

Jag hittade en gammal fläsklägg i frysen häromdagen, som har legat och tinat upp i kylskåpet sen dess, nu står den på långkok på spisen. Men dessvärre har jag inte kålrot så jag kan göra rotmos till, det får väl bli potatismos då.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards