Alla inlägg den 1 augusti 2021

Av Kicki Fredlund - 1 augusti 2021 20:11

Det två första sommarmånaderna är avklarade nu när vi går in i augusti. Det kan ju fortfarande vara sommarvarmt, men visst får man en föraning om den annalkande hösten.


Inte minst just nu, för regnet står som spön i backen. Men hela dan har det varit uppehåll och regnet kom nu i kväll.


Första augusti är annars det datum jag har Jolly lite extra i mitt minne, då det var det datumet som hon fick sluta sina dagar för fem år sedan.


Jag länkar här det det In memoriam som jag skrev om henne ett par veckor efter hennes död. Åren går, men minnet av denna kära hund består.


Igår åkte vi till skog utanför Hedemora, jag skulle ändå handla i stan.


Jag visste några ställen som det brukade finnas kantareller på, men vi hittade inte mer än drygt två liter totalt.


Det blir varmt att vara i skogen, så Onyx tyckte nog att det var skönt att lägga sig i blåbärsriset ett tag.

 

Det ena stället där jag väntat mig att hitta kantareller, där fanns det bara förtorkade svampar som inte gick att plocka.

 

Idag åkte vi till vanliga skogen i Tjärnan, jag för att plocka blåbär (det blev bara två liter) och Berra titta efter kantareller, men jag tror inte ens han hittade 10 stycken.


Varmt och svettigt, trots att det bara var 19 grader.


Jag blir dessutom så himla trött att jag knappt orkar lyfta fötterna när jag ska tillbaka till bilen.


Den här otroliga tröttheten i kroppen känner jag inte igen. OK, jag har usel kondition, men ändå.

 

 

En till som blev trött och som svalkade sig i baljan när vi kom hem var Onyx.

 

 

Nu är det så pass många astrar som slagit ut att jag kan plocka in till buketter att sätta i vaser.

 

Idag åt vi bara resterna efter gårdagens makaronipudding.

 

 

Men efter det åt vi nykokad hallonkräm med gräddmjölk. Så gott och så länge sen.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards