Alla inlägg den 10 augusti 2021

Av Kicki Fredlund - 10 augusti 2021 17:46

Jag fattar inte att jag blivit så himla trött. Konditionen är urusel och jag blir både trött och svettig för minsta lilla.


Jag sover dessutom dåligt, svettas som värsta klimakteriekärring både nätter och dar.


I morse gick jag upp före kl 6, det hade räckt med kl 7, för jag skulle vara på lasarettet i Falun kl 8.50


 

Jag skulle till Öron/näsa/hals och äntligen bli av med den vaxpropp som gjort mig döv ett längre tag.

 

Det gick på ett litet kick och mindre än en timme senare var jag hemma igen. 


Klockan 10 tog jag hundarna med mig och åkte till en skog som Berra inte klarar att gå i. Dessvärre klarade jag knappt det själv och blev helt slut efter ca en timmes svampletande.


 

Uppenbarligen borde jag varit där lite tidigare, för det fanns ganska gott om Karl-Johan, men ack så förvuxna och eller maskätna.

 

Det var ju blött som sjutton i skogen och mycket gräs, så när jag kom hem plockade jag fästingar på både hundarna och mig, jag tror det var 7 st sammanlagt, men ingen hade hunnit bita sig fast

 

Sen vi f.m.-fikat, lite sent eftersom jag inte hann hem till kl 11, så åkte vi till skog igen.


Nu var Berra med, men hundarna fick stanna hemma, för vi skulle i ett kärr och plocka rödgul trumpetsvamp. Den svampen är så skör så man vill inte ha hundarna med som trampar sönder svampen.


Var där även igår, då hamnade jag i ett spöregn, så jag blev blöt inpå bara kroppen, trots regnjacka på.


Nu får torken gå på högtryck med trumpetsvamp och kantareller, men Karl-Johan förväller jag och låter dom hamna i frysen. Det är trots allt favoritsvampen.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards