Alla inlägg den 10 december 2021

Av Kicki Fredlund - 10 december 2021 15:44

I morse var det ynka 1 minusgrad, men dessvärre ett ymnigt snöfall med stora tunga flingor.


Jag gjorde ett par kakdegar på morgonen, bl.a pepparkakor att baka i morgon (om jag vill och orkar).


Eftersom vi skulle till frissan mitt på dan, så tog jag sparken till sjön med hundarna redan kl 10, så jag var tillbaka till 11-kaffet med nöjda hundar, som sen kunde stanna hemma när vi åkte till Borlänge.



 

Snöigt och grått. Killen som plogar hade just varit på plats och jag såg honom sen på andra sidan sjön.

 


 Det var inte bara jag som såg fyrhjulingen med plog på andra sidan. Onyx försvinner som en avlöning och Maya stax efter.

 


Till slut kom dom ju tillbaka, helt slut efter språngmarschen i, den för dom ganska djupa snön.

Kolla Onyx avslutande "snöbad".

 

 

På vägen in till Borlänge blev vi förhindrade några minuter, då en traktor gått av vägen och höll på att bärgas.

 

Men strax efter att vi kommit igenom så sas det på radion att vägen var avstängd åt båda hållen, tur att vi inte blev kvar, nu blev vi bara försenade med några minuter till frissan.


 

På 27 minuter hade denna snabbklippare klarat av både Berra och mig.


 

Vi tog vägen genom skogen hem. Jag var beredd på att slira fram i dm-djup snö, men det var alldeles nyplogat.

 

Vi hade stannat till på ChopChop i Borlänge och köpt mat med oss hem, så jag slapp undan matlagningen.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards