Alla inlägg den 6 december 2021

Av Kicki Fredlund - 6 december 2021 13:01

Berra stannade hemma med hundarna, medan jag åkte till Lasarettet i Falun. Jag hade tid på gyn. redan kl 9 på morgonen.


Men trots att jag åkte redan före 8, så var det knappt jag hann i tid. Hala vägar bitvis och även störningar i trafiken.


Sen drog andra saker ut på tiden när jag var klar för att åka hem, bl.a köade jag på Apoteket i 20 minuter, när det väl blev min tur så hade läkaren inte fått iväg receptet, trots att hon lovade att göra det omgående så jag skulle kunna hämta ut på lasarettets apokek.


När jag sen skulle avregistrera min parkering, så fungerade inte parkeringsautomaten. Många försök senare provade jag att messa till parkeringsbolaget, men det gick inte eftersom jag inte registrerat min ankomst med mobilen.


Under tiden som jag stod och kämpade med automaten och frös (-12grader), så kom en kär gammal vän, det var Ann Britt, som skulle ha en parkeringsbiljett. Vi pratade en stund, men eftersom hon var på väg till lasarettet och jag därifrån, så blev samtalet inte så långt.


Till slut ringde jag till Parkeringsbolaget, då telefonröst sa att jag skulle gå in på deras hemsida och avsluta parkeringstiden, men jag lyckades till sist nå en person som kunde avsluta min parkering, sedan jag lämnat numret på mitt p-kvitto.


Dessa strul gjorde att jag var en hel timme försenad när jag äntligen kunde köra hem.


Halv 12 var jag hemma igen. På vägen hem genom skogen var jag tvungen att stanna till några gånger

för att ta kort på den vackra vintern. För fin att se på är den ju trots allt.


       

Solen orkar inte ta sig igenom molnen, även om den försöker.


Berra har tagit ner sparken från innertaket i förrådet, men jag avvaktar nog till morgondagen innan jag inviger den för säsongen. 



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards