Alla inlägg den 31 december 2021

Av Kicki Fredlund - 31 december 2021 11:58

Kerstin har nu flyttat till ett korttidsboende i Hedemora, så vi kunde hälsa på henne igår.


Först tog vi en promenad i Tjärnan med hundarna, sen fick dom sitta i bilen med täcken på. Det var bara nån minusgrad, så dom klarade ett par timmar i bilen bra.


 

Dålig bild, om oftast på hundarna i rörelse, men den visar att vi i alla fall har snö i skogen, om än inte så mycket.

Kerstin var ganska upprörd och fattade inte alls varför eller var hon var. Hon ville att vi skulle skjutsa henne hem.

 

Men det verkar inte som hon har det minsta ont efter brottet på lårbenshalsen. Tvärt om så hade hon inget minne av det och visade i stället på andra benets vrist var hon blivit opererad.


Det är så sorgligt, hoppas att hon snart kan få flytta hem där hon känner igen sig och har sin hund, som hon saknar mycket. Jag hade en sån klump i magen av sorg när vi lämnade henne efter ett par timmar.


 

Säsongens första tulpanbukett.

 

 

Hyazinterna som bara var knopp när vi åkte till Trollhättan, blommade fint när vi kom hem. Men jag saknade doften, de här var helt doftlösa.


Att det är årets sista dag, har jag ingen som helst känsla för.


Jag brukar ju göra en sammanfattning av året som gått, men 2021 var ett år när just ingenting utöver det vanliga hände p.g.a den rådande pandemin, så jag struntar i det i år och hoppas att 2022 ska bli mer innehållsrikt.


Det ska då vara att vi i mars fick två nya barnbarnsbarn, då Charlie och Ebba föddes med bara två veckors mellanrum.


Även om vi hann med några utställningar på hösten, så saknade jag att inte kunna åka på fler.


Nu är ju även My Dog i Göteborg inställt p.g.a pandemin. Skulle annars varit där nästa vecka.


Men självklart önskar jag både oss själva och alla andra ETT GOTT NYTT ÅR! 




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards