Alla inlägg den 9 december 2021

Av Kicki Fredlund - 9 december 2021 18:50

Jag gillar verkligen omslaget i vädret. Tre minusgrader idag, precis lagom enligt mig.


I morse ringde de från Elon, där vi köpt vår nya spis. Spisen skulle ju komma på förmiddagen, men det blev ändrat till eftermiddagen.


Det innebar att vi fick åka till Hedemora och handla på f.m


Det blev handlat på Lidl, ICA och Granngården, som vanligt glömde jag en del som jag skulle köpt, trots att jag skrivit listor.


Vi kånkade upp några kartonger med ved, det har gått åt mycket i kylan, vi har en trave i garaget, men där var det nästan slut, så vi behövde hämta mer från vedtraven ute.


 

Jobbigt att bära uppför, Berra behövde bara ta en kartong, jag hämtade två, men sen hade jag hjärtklappning och flåsade som en bälg. Fy vilken total avsaknad av ork.


Eftersom spisen kom på e.m så blev hundarna blåsta på promenad, dom har fått nöja sig med att vara ute på tomten i omgångar.


 

Trevlig var killen som bytte spis, det tyckte hundarna också.

 

 

Ugnen fick stå på med maxvärme i en dryg timme, fy attan så det luktade i köket då.

 

Ugnen är större än på gamla spisen, men i gengäld är lådan under för plåtarna mindre. Det innebär att inte alla mina plåtar ryms.

 

Nu ska det bli spännande att testa att baka, men det blir inte i morgon, för då åker vi till Borlänge och klipper oss.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards