Direktlänk till inlägg 4 november 2020

Röjer i rabatterna sent omsider.

Av Kicki Fredlund - 4 november 2020 13:16

Även idag skiner solen, även om det är lite svalare. + 4 grader i morse, 7 grader på dan.


Jag klippte mer perenner så länge ryggen höll. Det innebär att det inte blir så mycket gjort varje gång.


Den kraftiga blåsten förra veckan, har gjort att alla löv är nedblåsta och träden nu är helt kala.


 

Hundarna har varit med Berra ute medan han räfsade löven.  

 

 

Hur kan novemberkaktusen veta att det är november nu? Den har otroligt mycket knoppar och har börjat slå ut så smått.

 

 

 
 
Ingrid

Ingrid

4 november 2020 15:29

Oj så fin din kaktus är. Visst är det märkligt att de kan veta att det är november. Jag såg en i en annan blogg också.
Här finns det ännu mycket löv kvar på träden. Vi har ju inte haft kallt mer än ett par nätter.
Ha en fin onsdag!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

4 november 2020 19:10

Förra året blommade den både november, jul och påsk.
Vi har inte haft mer än ett par frostnätter och det var ett tag sen, men blåsten gick verkligen hårt åt alla löv.
Kram

 
paula

paula

4 november 2020 21:28

Wow vilken kaktus!
Så kul att du träffat Sigge/Signe, då kanske du vill läsa boken m henne. Den är jättekul att läsa, en riktig djurälskare, excentriker, drömmare...mycket speciell. Hade gärna träffat henne jag också, Ser att hon hade en hästgård på Mannikehöjden nära Rämmen och Hagfors, det är ju nästgårds! Men vilket tragiskt öde hon gick till mötes! Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

5 november 2020 09:13

Ja, den kaktusen sköter sig bra.

Det var när Berra arbetade hos Sören Nordin, som jag 1959-60 höll till i det stallet. Sigge Stark, eller Signe Björnberg, som hon väl hette, var nog rätt sjuk redan då och verkade mycket äldre än hon var.
Jag önskade mig länge en blå Grand Danois då jag tyckte hennes var så vacker. (Men det blev en schäfer för mig i stället 1960)
Jag borde kanske läsa boken om henne, (hennes böcker läste jag som ung) hon hade det nog inte så lätt.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Måndag 29 april 16:33

Idag hade jag tid med valparna hos veterinären för besiktning, chipmärkning och vaccinering.     Quick Pay väntar på veterinären.     Dags för den otäcka sprutan med microchipet.   Allt var som det skulle och testiklarna på plats, ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards