Direktlänk till inlägg 17 maj 2018

Bara en gång kvar

Av Kicki Fredlund - 17 maj 2018 17:17

Hade tid på Falu lasarett kl 2 för att få mitt Zometadropp.


 

I ett kalt och ganska opersonligt rum blir man sittande en dryg halvtimme, som är den tid droppat tar.

 

 

Dessutom ganska obekvämt att sitta med armen på ett hårt armstöd. 

 

Men nu var det den näst sista behandligen, den sista blir i november.


På hemvägen stannade vi i Borlänge och åt onyttig mat på Burger King.


Hundarna hade redan fått en rejäl promenad i Tjärnan på väg in till Falun.


Vi stannade också till hos en snickare och lämnade mallar till Grythyttestolarna, som behöver rustas upp med några nya brädor.


Igår köpte jag olja och färg till stolarna, hade sån tur att affären hade 30% rabatt på all färg just denna vecka. Så där sparade jag in drygt ett par hundralappar.


Det enormt varma vädret har tagit lite paus. Idag är det bara ca 15 grader och kraftig blåst. Det kom t.o.m lite regn.

 

"Åh vad tråkigt det är!"



 
 
Skyttlat

Skyttlat

17 maj 2018 19:58

Du får be om en kudde nästa gång eller ta med en själv? Det såg ju inget vidare ut med den miljön heller.
Skönt att det blivit svalare, tycker jag.
Menar Du att Du inte kan dra på varpen själv eller kan Du inte solva och skeda heller? I så fall finns det hjälpmedel. Kolla in de här bloggarna!
http://torasvavstol.blogspot.se/search/label/p%C3%A5dragning
http://vevogsnikksnakk.blogspot.se/2017/01/padragningsknekt-og-sveipekam-enkelt-og.html
Jag använder mitt vädringsställ och hänger vattenflaskor som tyngder. Det gick hur bra som helst bara jag kom in i tekniken!
Man krokar eller binder fast i varpen tyngderna och flyttar undan för undan som man drar på.
Nu har jag inte provat vädringsstället med mattvarp och det kanske måste vara kraftigare grejor till? Men i norska bloggen finns ju både en länk och beskrivning hur man gör en i trä.
Förresten en matnyttig blogg för övrigt. Lite norsk dialekt ibland, men man får gissa sig till vad hon menar.
Sen är det ju alltid trevlig med sällskap också när man drar på!
Ha det gott och tack för besök och kommentaren! :)

http://skyttlat.se

Kicki Fredlund

18 maj 2018 07:20

Jag klarar nog sista vändan också utan kudde,men visst har dom bekvämare stolar på onkologen, där jag fick droppen från början, innan det sen blev på kirurgslussen.
Tack för tipsen om vävningen.
Jag har med hjälp satt varp tidigare, kommer göra det den här gången också, men jag glömmer gång från gång (eftersom det går så många år emellan).
Jag har en bra vävbok, som visar hur man gör, men det är skillnad på teori och praktik.

 
Hillevi

Hillevi

18 maj 2018 10:55

Underbart att det verkligen närmar sig slutet för "droppningarna"! 😀

Men höften... hoppas att den kan bättras utan operation men om en sån kommer att behövas har du många som kan hjälpa dig, så du sen kan galoppera på som alltid! 🌹

http://gyllensilver.wordpress.com.

Kicki Fredlund

18 maj 2018 13:30

Ja, det är tråkiga 11 mil att köra, men det är ju ändå bara två ggr om året och snart är det slut!!

Höften beter sig konstigt. Jätteont ibland och inte alls ont däremellan. Glad så länge jag klarar mig utan op.

 
Ingrid

Ingrid

18 maj 2018 13:16

Det var väl skönt att det bara är en omgång med dropp kvar nu, så slipper du de resorna sen.
Maya ser verkligen uttråkad ut. Jag kollade hennes nos lite extra, för jag såg i tv igår när de opererade en fralla med för trånga näsborrar. Maya ser ju inte alls lika trång ut som den hunden gjorde.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

18 maj 2018 13:27

Ja, sen är den biten över.
Maya har fina näsborrar och utmärkt andning,
Triss är mer brydd av värme och ansträngning med sin nos.
Jag tittade också på programmet igår. Veterinären lät som om han tyckte att alla frallor med trånga näsborrar skulle opereras, men det håller jag inte med om. Har dom inte kombinationen av trånga näsborrar och trång hals så kan de flesta andas bra ändå med sina näsborrar.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards