Alla inlägg den 10 oktober 2016

Av Kicki Fredlund - 10 oktober 2016 17:54

Kanske att jag äntligen ska försöka vara lite seriös och inte ge upp på en gång.


Det handlar om att träna Maya, den både självständiga, men också lite fega damen som hitintills inte velat samarbeta så värst mycket med mig och mina önskemål.


 

Jag har letat fram denna bland mina gömmor av hundböcker. Kanske kan klickerträning vara en väg att gå för att få bättre kontakt och förståelse från hennes sida (kanske från min också).

Av Kicki Fredlund - 10 oktober 2016 17:28

Idag har jag varit till Avesta Lasarett och gjort koloskopi. Inte det trevligaste jag varit med om, men nu är det gjort.


Att drygt ett dygn bara dricka klar vätska gick faktiskt bättre än vad jag trodde.


Det blev nog ca 7 liter, bland annat 4 liter juice ett antal koppar te och buljong. Jobbigast var att dricka 8 glas på 2 timmar, dels i går em och i morse mellan kl 5 och 7.30 (jag somnade lite där).


Undersökningen visade flera tarmfickor, men även ett par polyper/cystor, som det togs prov på. Dom ska bort (hur det nu ska gå till, läkaren skulle fundera på saken när han fått svaret från lab.)


Berra behövde inte köra hem, för eftersom jag varken fått lugnande eller smärtlindring så kunde jag köra själv.


På hemvägen stannade vi i Tjärnan och gick med hundarna, jag plockade en kasse med olika mossor och kvistar som jag ska sätta på bron tillsammans med inhandlad ljung. Dags att plocka bort lessna sommarblommor nu.


Spår var det som vanligt igår. Att det var regnväder hade inte skrämt bort så många från spårandet, för vi var 7 st tappra som var där.


Berra var inte med eftersom han hade sina sämsta dagar lördag och söndag. Så för hans del blev det mest sängen.


Maya återgick till flamsigt spårande, även om hon apporterar varenda pinne.





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards