Alla inlägg den 8 oktober 2016

Av Kicki Fredlund - 8 oktober 2016 08:30

Bortsett från att mina dahlior frös, så var gårdagen en jättefin höstdag.


Berra hade en bra dag (eftersom han fortfarande var "speedad" på kortisonet från dan innan).


Vi åkte till skogen efter 11-kaffet och var ute ett par timmar. Det blåste friskt, men var ändå skönt.


 

Man ser ju inte skogen för alla trän.


 

Hundarna underhåller sig själva medan jag plockar svamp. Så dålig bild med mobilen, men jag hade "riktiga" kameran i bilen, som jag tog senare kort med.


Hur sjutton ska man kunna se svampen här. Jag skulle behövt både pannlampa och förstoringsglas för att se dom attans rödgula trumpeterna i kärret...


men när jag krafsat undan lite vegitation så kom dom ändå fram i ljuset.


 

När vi ska åka hem så hoppar Triss lydigt in i sin bur. (Förlåt Triss, men här ser du ut som en liten flodhäst)


 

Maya däremot hon låssas inte höra nånting, undrar om hon inte kan leka med pinnen hon har framför fötterna i stället.


 

Till slut är båda på plats och vi kan åka hem.


   

Jag hade som sagt riktiga kameran med, kunde inte låta bli att fota samma motiv som häromdagen, men nu var det varken vidstilla eller klarblå himmel, eftersom det blåste friskt och även var en del moln på himlen.


Vid hemkomsten tog Berra hand om svampen. Det blev skapligt mycket den här gången, ca 10 lit trattisar och 3 liter rödgul trumpet, dom har jag inte varit bortskämd med att hitta i år.


 


 

Jag tror jag har en köpare på all svamp jag har kvar,  som är torkad och klar 1,1 kg är det. (Men mer ligger ju på tork.)







Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards