Alla inlägg under maj 2016

Av Kicki Fredlund - 11 maj 2016 13:53

 

Nu har badbaljan tagits fram på altanen så hundarna kan ta sig ett dopp i värmen. Triss la sig platt på mage då och då, (men det fick jag inte med på bild).

Av Kicki Fredlund - 10 maj 2016 07:31

 

Havanna tog en flygande start för att komma över hindret

Av Kicki Fredlund - 10 maj 2016 07:28

 

Havanna var så följsam när hon gick fot vid sin mattes sida.

Av Kicki Fredlund - 10 maj 2016 07:16

 

Det lilla skjulet i skogen har med tiden fått ett mossigt tak.

Av Kicki Fredlund - 9 maj 2016 20:21

 

En gammal knotig granrot, där det varit en kolbotten för mycket länge sen.

Av Kicki Fredlund - 9 maj 2016 19:20

Jag var tvungen att åka till klubben en snabbis idag. Jag hade glömt en nyckel.


Där fanns Kerstin, som hade träningsräff med sin uppfödare och Queensis syskon.


Berra och jag hade fika med, så vi fm-fikade tillsammans med dom.


Jag tittade lite medan dom tränade.


Skulle även utställningsträna Maya att gå utan att nosa i marken. Gick väl sådär.


Här är det platsliggning... 


 

och här tränar Yvonne kryp med Havanna (som är mamma till Quensi).


Det var otroligt varmt även idag, 25 grader faktiskt.


 

Skönt med en blöt kall handduk, Queensis syster Lux.


Sen åkte vi till skogen där vi var igår, jag saknade nämligen kroken som kan hålla bakluckan öppen en bit. Mycket riktigt, den låg kvar på backen där bilen stått.


Vi promenerade också med hundarna där.


 

Maya hittade samma ben som valpen Ronja hade hittat igår.


Hon hade raggen rest hela tiden, för att vara säker på att ingen annan skulle göra anspråk på fyndet.


 

Hon bar den med sig på hela promenaden, släppte inte ens när hon skulle kissa.


    

Varmt!! Tungan hänger och Jolly flåsar.


Det blev ingen längre promenad, för både Jolly och Triss var påverkade av värmen.


På hemvägen var vi till Granngården och köpte hundmat, in till veterinären och köpte öronrens. Så var vi till sopstationen och slängde sopor.


 

På Granngården har dom massor av plantor. Jag kollade lite priser på klematis, ska sätta en vid det avsågade päronträdet. Men jag ska gräva lite där först.


Hemma blev det inte så lång stund i trädgården, men annars rensar jag nu så mycket jag bara orkar dessa varma dagar.

Av Kicki Fredlund - 9 maj 2016 18:58

Igår hade jag valpkursen i skogen.


Det var bara tre st. som hade möjlighet att komma, så Berra och våra hundar följde också med, för det blev ju inte lika länge i skogen som det skulle blivit om det varit fler.


 

Triss grinig som vanligt när hon sitter i bur och ser andra hundar.


 

Sen spåren var utlagda så blev det fika i det otroligt varma vädret.


Det märktes tydligt att även valparna var lite tagna av värmen.


 

Casso, hundvärldens tjuren Ferdinand, så lugn och försiktig.


 

Ollie hade dragkamp med lillhusse.


 

Lilla Ronja hittade ett gammalt ben som var väldigt intressant.

Av Kicki Fredlund - 8 maj 2016 08:45

Det är valpkursen som ska få prova på att spåra idag.


Tyvärr är flera av deltagarna skadade, eller arbetar helgen, så vi blir inte många.


Det innebär att Berra följer med, så tar vi hundarna med oss så kan dom får skogspromenaden i annan skog.


Nu ska jag packa bilen med stolar, spårsaker och inte minst, fikakorgen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards