Direktlänk till inlägg 9 maj 2016

Hundar

Av Kicki Fredlund - 9 maj 2016 19:20

Jag var tvungen att åka till klubben en snabbis idag. Jag hade glömt en nyckel.


Där fanns Kerstin, som hade träningsräff med sin uppfödare och Queensis syskon.


Berra och jag hade fika med, så vi fm-fikade tillsammans med dom.


Jag tittade lite medan dom tränade.


Skulle även utställningsträna Maya att gå utan att nosa i marken. Gick väl sådär.


Här är det platsliggning... 


 

och här tränar Yvonne kryp med Havanna (som är mamma till Quensi).


Det var otroligt varmt även idag, 25 grader faktiskt.


 

Skönt med en blöt kall handduk, Queensis syster Lux.


Sen åkte vi till skogen där vi var igår, jag saknade nämligen kroken som kan hålla bakluckan öppen en bit. Mycket riktigt, den låg kvar på backen där bilen stått.


Vi promenerade också med hundarna där.


 

Maya hittade samma ben som valpen Ronja hade hittat igår.


Hon hade raggen rest hela tiden, för att vara säker på att ingen annan skulle göra anspråk på fyndet.


 

Hon bar den med sig på hela promenaden, släppte inte ens när hon skulle kissa.


    

Varmt!! Tungan hänger och Jolly flåsar.


Det blev ingen längre promenad, för både Jolly och Triss var påverkade av värmen.


På hemvägen var vi till Granngården och köpte hundmat, in till veterinären och köpte öronrens. Så var vi till sopstationen och slängde sopor.


 

På Granngården har dom massor av plantor. Jag kollade lite priser på klematis, ska sätta en vid det avsågade päronträdet. Men jag ska gräva lite där först.


Hemma blev det inte så lång stund i trädgården, men annars rensar jag nu så mycket jag bara orkar dessa varma dagar.

 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

9 maj 2016 20:35

Man blev lite tagen på sängen med sommarvärmen, som så många gånger förr. Lite kul att titta på flyktingarna, de som gått hela vintern i flipflopsandaler har ju samma klädsel nu, medan tanterna som gått i vinterkappor bytt till långa tunnare kappor, huvuddukar och rejäla skodon. Man kan inte tro att de kommer från samma del av världen. Idag hade jag tipspromenad med några på skogsstigar, imorgon ska jag valla några kvinnor i skogen. Roligt har jag hur som helst och har nog inte blivit så uppskattad någon gång tidigare...
Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

10 maj 2016 07:08

Visst är det konstigt att värmen alltid kommer så våldsamt på en gång. Lite tillvänjning hade ju varit bra.
När vi varit i Marocko, så har jag reagerat på att människorna (kanske bara kvinnorna) varit klädda i långärmade och fotsida svarta kläder nere på stranden, medan solen gassat hur varm som helst.
Du har verkligen fått en värdefull uppgift i byn nu med alla nykomlingar som får din hjälp.
Kramen

 
Astrid

Astrid

9 maj 2016 20:59

Jag älskar Granngården , de har ofta det jag söker
Vi har köpt valpfoder där idag till den kommande valpen
Nyss har jag köpt Pelargoner
Vi har haft kyligare i luften idag, inte alls lika skönt osm igår

http://www.astridla.com/blogg/wordpress

Kicki Fredlund

10 maj 2016 07:15

Såg på TVn igår att ni ska få det väldigt kallt närmaste dagarna.
0 grader och risk för snö längst i norr, 24 grader varmt i söder.
Man kan knappt fatta att det handlar om samma land.

 
Hillevi

Hillevi

10 maj 2016 05:15

Hon är för rolig, Maya! Och resa ragg kan man även om man knappt någon ragg har! :D

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

10 maj 2016 07:08

Jodå, även korta hår kan stå på ända :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards