Alla inlägg under april 2016

Av Kicki Fredlund - 20 april 2016 09:47

Det är ett himla åkande mellan alla läkarbesök och provtagningar, både för Berra och mig.


Igår var det Berras tur, han skulle vara på kirurgen i Falun kl 15 för att kolla om han hade dålig cirkulation i benen, som orsak till varför det gör så ont när han går.


Vi åkte hemifrån redan efter f.m-fikat. Tog skogen med hundarna först, det regnade så det blev bara en snabbisvända.


Åkte till Kupolen, för jag skulle köpa skor, helst ett par vita.


 

Men efter ett evigt letande och provande, så blev det istället ett par svagt rosa (hur tänkte jag där?)


Sen åt vi på Coco Thai i Borlänge, innan vi fortsatte till Falun.


I Falun var jag till Studiefrämjandet (i Hedemora har dom inget kontor längre) och hämtade pennor och block till min valpkurs, innan vi fortsatte till lasarettet.


Det mättes blodtryck och togs ultraljud på Berras ben. Lite sämre i det ena, men inget alarmerande.

Att göra kärlsprängning i benen är tydligen förenat med åtskilliga risker, så det ville dom inte göra, mest med tanke på hans dåliga njurar.

Skiktröntgen, som läkaren föreslog, går inte heller p.g.a Berras njurvärden, inte heller magnetröntgen p.g.a pacemakern.


Återstår en större ultraljudsundersökning av benens blodkärl. Åter fick Berra rådet att promenera och röra sig mera, trots smärtan. Vila gör bara saken värre. ALLA läkare säger samma sak!


När vi åkte hem hade vädret klarnat upp, det var t.o.m sol, så vi tog en längre promenad med hundarna i Tjärnan. Berra gick km-varvet den här gången.


Idag hade jag tänkt åka till Avesta och röntga tummen (jag har ju remiss och dom har drive in röntgen), men så kom en kallelse till nästa onsdag, så jag tar väl den tiden i stället.



Av Kicki Fredlund - 20 april 2016 09:42

 

Dessa (hör)lurar kom väldigt väl till pass när jag åkte till Uppsala 5 dar i veckan i 5 veckor. För jag lyssnade på massor av ljudböcker på mobilen.

Av Kicki Fredlund - 19 april 2016 19:18

 

Hur kan nån vara så jäkla dum att placera en plåtburk i skogen?

Av Kicki Fredlund - 19 april 2016 18:52

 

Här har någon avverkat lite, i närheten av där vi lägger våra spår.

Av Kicki Fredlund - 18 april 2016 16:45

Jolly ville inte äta igår och när hon väl åt så kräktes hon upp det.


I morse fick jag släppa ut henne kl 5.30, hon ville ut ocg äta gräs och kräktes skum och gräs.


Jag hade tid på VC 9.45 för att få remiss till röntgen. Tummen som jag gjorde illa i januari är inte alls bra.


När vi ändå var i Hedemora så åkte jag till veterinären för att väga Jolly. Jag trodde hon gått ner i vikt, men det hade hon inte. Hon väger fortfarande drygt 29 kg.


Veterinären rekommenderade dietfoder, så jag köpte en säck.


Innan vi åkte till skogen så var vi till Kerstin och Anders och fikade.


   

Länge länge kan Triss och Maya stå och dra i en pinne innan dom kommer iväg igen.

Det var Maya som drog längsta strået.


   

Triss flåsig efter mycket spring.


   

Döva Jolly håller reda på var hon har mig. Hon har helt slutat att bära pinnar, vilket är sorgligt eftersom jag vet hur mycket hon gillat det. Det bevisar att det börjat gå utför med min käraste hund.


Eftermiddagen har jag tillbringat med att förbereda den valpkurs som jag startar ikväll. Som vanligt alldeles för sent ute, så det blev stressigt värre,för nu ska jag ge mig iväg.

Av Kicki Fredlund - 18 april 2016 16:16

 

Tranorna har mötesplats på en åker här i Vikmanshyttan. Dom flyger nog vidare snart när dom ätit upp sig lite.

Av Kicki Fredlund - 18 april 2016 16:08

Igår var det inte det bästa väder att spåra i.


Det hade inte börjat regna när vi la spåren, men sen fick vi sitta under paraply och fika.


Ganska blöt blev man, men sen klarnade det upp efter nån timme och vi fick t.o.m sol ett tag.


Maya gjorde en bedrövlig insats i spåret. Hon ruskade på sig hela tiden och var generad av vädret, det trodde jag inte om henne. Slarvig var hon och vimsade hit och dit, men ändå hittade hon alla apporterna.


Jolly fick gå ett litet kort spår utan att ha sele eller lina på sig. Hon var lite oförstående till en början, men sen lullade hon på där jag gått och blev så glad när hon hittade apporterna.


Jag hade auktioner på Tradera som gick ut under dan. De var mest plantor och skott, som alla blev sålda.



Av Kicki Fredlund - 16 april 2016 17:56

Här händer just inget speciellt.


Idag har jag varit hur lat som helst. Faktiskt inte gjort nånting. Berra har haft en dålig dag, det var faktiskt ganska länge sen sist. Han har sovit mest hela dan.


Jag har varit ut och rensat lite, men eftersom det regnat både i natt och i morste, så var det i blötaste laget i jorden.


Igår var vi en snabbis till Hedemora på väg till skogen med hundarna. Jag köpte lite sättpotatis och dahliafrön på Granngården. Har sökt dom lfröna länge, men dom har varit slut, eller inte funnits alls på dom ställen jag letat (den här gången hade jag rur och fick den allra sista påsen)


Nu är dom iaf försådda, liksom ett antal olika astrar.


 

Åh vad jag älskar dessa rumpnissor! Här bär dom en pinne som är så liten att dom måste springa tajt för att kunna hålla i den bägge två.


     

Det var otroligt spännande lukter tydligen, för dom fastnade i doftfläckar stup i kvarten.


Jolly har tappat i hull, viket oroar mig. Hon äter dåligt vissa dagar och kräks ganska ofta.

Jag vet att hennes hjärta inte är så bra, men jag hoppas få ha henne kvar länge än.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards