Alla inlägg under april 2016

Av Kicki Fredlund - 25 april 2016 14:33

 

Den här bilden kan bekräfta att mina dagar är otroligt lika år för år.

För om jag går tillbaka ett år i bloggen så har jag nästan alltid gjort samma sak motsvarande dag i år.

Av Kicki Fredlund - 25 april 2016 11:22

Efter lördagens regn och minusgraderna i går morse, så åkte vi till Västerås i god tid på morgonen, för jag misstänkte att det kunde vara halt. (Nu var det ingen fara med det.)


Den här gången satt Berra ensam uppe på läktaren med Triss för att hon inte skulle stressa upp sig vid ringside. Det fungerade jättebra, Berra fick roa sig med att studera andra ringar, även om frallaringen också syntes från hans utpost.


För första gången hade jag en uppfödargrupp. Det var jättetrevligt att Agneta och Kurre + tvillingarna Cindy och Catrin ville ställa ut sina hundar.


 

Först ut var Nalle (Travaren Nahar), han fick exelent i juniorklassen (12 anmälda) och placerade sig 2:a med CK i konkurrensen. (Åkte ut bland många i Bästa hanhundsklassen).


 

Sen var det dags för Cindy att visa Peuw (Travarens Next Time), hon fick också exelent och finfin kritik. Placerade sig 4:a i konkurrensen (även här var det  12 anmälda).


 

Problemet fortsätter med Maya att hon vill ner i golvet med nosen. Jag fick låna ett annat halsband, men det känns inte bra att jag måste lyfta upp huvudet på henne.


 

På bordet har hon inga problem att stå. Även hon fick exelent och placerade sig 3: ökkl  (13 anmälda i klassen)


 

Triss blev 3:a (av 3) i championklassen, men det var bara vinnartiken som fick ck.


   

Sen var det dags för uppfödargrupperna. Inte enkelt att få alla att stå fint samtidigt.

Finska kenneln Carte Truffé hade tre champion + en ckhund i sin grupp, så det var ju naturligt att dom vann, men jag är såå nöjd med mina uppfödningar.


 

BIR och BIM blev Daulökke's Galla Nova och Mundiz Knut. Bara att lyfta på hatten för jättefina hundar!


   

 

Jag är helnöjd med mina hundras kritiker.


På hemvägen från Västerås bjöds vi på all världens väder, det spöregnade, solen sken, det haglade, solen sken igen och det snöade som fasen en bit.


Vi åkte över Norberg och tittade in hos Marianne för nån timmes snack.


Sen var det "Thaien" i Hedemora som fick stå för dagens middag.







Av Kicki Fredlund - 25 april 2016 10:54

 

Vem har varit här? Undrar vilken fågel som kläckts ur det skalet?

Av Kicki Fredlund - 23 april 2016 19:10

Det var en gråkall morgon när jag kl 9 åkte till klubben för att ha valpkursen. Det kom t.o.m några snöflingor.


Det var ett par valpar som inte kom med på bild häromdan, så dom kommer här.


 

Cairnterriervalpen Diza..


 

och Gaia av rasen rhodesian ridgeback.


När jag kom hem kl 13 så satte jag igång att baka. Vi ska ju till Västerås på utställning i morgon och det var tvärslut på bullar i frysen.


Jag har (om alla kommer) en uppfödargrupp i morgon, det har jag aldrig haft tidigare. Förutom Triss och Maya så är det två ur senaste kullen som är anmälda.


Förutom bullar blev det vaniljhorn och havrekakor.


På hemvägen hade jag stannat till vid ICA och lämnat paket, samt köpte varsin grillad kycklingklubba, då slapp jag laga mat efter bakningen.


Nån ogräsrensning fanns det inte kropp till att klara när bakningen var klar, så det får vänta till på måndag.

Av Kicki Fredlund - 22 april 2016 13:27

I morse hade Berra tid för provtagning på Vårdcentralen i Hedemora. Det skulle vara fastande, så vi åkte iväg utan frukost.


Halv 10 hade jag tid för bilen på verkstad i Säter. Nya bromsbelägg fram.


Under tiden som bilen var där (en dryg halvtimme) så fikade vi på macken som ligger helt nära verkstan.


Hundarna fick sin skogsvända. Trots 8-9 grader varmt så det var snorkallt ute, för det blåste kraftig nordanvind.


Idag blev det rensat i landet utan avbrott för regn, men det är inte långa stunder jag klarar att hålla på.


Landen ser gräsliga ut. Har inte rensat ordentligt de senaste två åren.


Kommer inte få det klart i år heller, det är nog bara att konstatera.


 

Dom här tulpanerna ser nästan ut som rosor.



Av Kicki Fredlund - 21 april 2016 17:47

 

Detta fantastiska växthus/lusthus har Roland byggt för egen handkraft.

Av Kicki Fredlund - 21 april 2016 17:38

Nu har jag startat upp en valpkurs igen. Lite senare än vad jag planerat från början, men det var nog bra, för det har ju varit så kyligt.


I måndags hade jag upptaktsmötet, igår var första träffen med valparna.


   

Två schäfervalpar, en långhårig tikvalp och en normalhår hanvalp.


   

En dvärgschnauzer och en golden.


 

Lilla laikakorsningen var lite försiktig mot människor.


 

Kursen yngsta deltagare, den blott 9 veckor gamla jaktlabben.


Det fattas bilder på två av valparna, men det blir nog fler möjligheter att ta kort på dom.




Av Kicki Fredlund - 21 april 2016 17:01

Vi åkte till Avesta efter frukost. Jag bara torkade golven först.


Åkte nämligen och fick tummen röntgad idag, när jag kom på att mitt frikort går ut i morgon.

Det gick fort och enkelt via drop-in röntgen.


Det var en alldeles väldigt solig förmiddag med klarblå himmel, så vi åkte till Ann och Roland i Östanbyn utanför Avesta. Ann är en av mina tidigare valpköpare och har haft både Gaston (f-89) och Jollys mormorsmor Grattis (hon blev 14 år).


Det var länge sen vi var där, dom bor på ett alldeles fantastikt ställe, som dom sköter och vårdar så man blir alldeles varm i hjärtat när man kommer dit.


Vi blev bjudna på f.m -kaffe.


 

Det var kollosalt varmt och skönt mot väggen i solen.


 

Ann är en hejare på att baka, så vi fick njuta av riktig gofika.


   

Vi stannade i Grådö på vägen hem och gick med hundarna.


 

Tänkte titta efter murklor, men jag såg bara denna lilla, så den fick stå kvar.


   

Maya kanske tyckte att hon fick bättre tag om hon la upp pinnen på en stubbe.


När vi kom hem gjorde jag en ugnspannkaka (med bacon och äpplen i). Medan den var i ugnen så rensade jag ogräs ute.


Dessvärre försvann det fina vädret, så när jag gick ut igen efter maten så han jag inte mycket innan det började regna.


När skuren var över gick jag ut igen, men då kom en ny skur innan jag ens hunnit börja rensa, så nu skiter jag i det för idag och hoppas på bättre väder i morgon.  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards