Direktlänk till inlägg 31 mars 2016

Biverkningar av strålningen

Av Kicki Fredlund - 31 mars 2016 10:21

Jag trodde jag skulle klara mig från biverkningar av strålningen, trots att jag visste att de kan komma även efter avslutad behandling.


Jag är trött, sover bättre än jag brukar på natten, somnar om när jag vaknar (det är ju en positiv biverkning)


Jag har mått illa i 3-4 dagar nu, har fått minskad aptit på grund av det (också positivt då jag gått upp i vikt under veckorna jag åkt till Uppsala). Men jag tycker inte om att må illa, jag gör det mest på natten och förmiddagarna.


Det kliar, sticker, stramar och är ömt, mest under armen, men även öm efter det borttagna bröstet så det är svårt att ligga på mage, även missfärgad på strålningsområdet ända uppe på nyckelbenet.

BH eller inte, är att välja mellan pest och kolera. BHn skaver under armen, men det gör kläderna också om jag skippar BHn.


Men jag ska inte gnälla, för ingenting av dessa biverkningar är speciellt svåra att stå ut med.


 



 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

31 mars 2016 22:21

Hej, du är tapper, men jag hoppas det inte uppstår flera biverkningar, det räcker gott nu. Jag hade däremot ingen aning om att man kunde ge sprutor mot allergier till hundar. Kan man göra det till människor också? Tänk vad man lär sig...bara tanken på att jag skulle kunna ge en spruta till min hund är totalt omöjlig...så hon får allt se till att inte bli allergisk.
Jag behöver också klippa mig, men det blir bara Blinka som får trimning imorgon. Ingen tid fanns för mig när jag ringde frisörerna i stan.
Ha det gott/kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

1 april 2016 09:54

Det är inte alltid det hjälper med vaccinet, men det är värt att prova (även om det kostar en del). Man kan nog göra så för folk också. Man ger pyttesmå doser av det man är allergisk mot, för att successivt öka dosen och längden mellan sprutorna.
Åker du till Saija med Blinka?
Kramen

 
Ingen bild

Christine

1 april 2016 22:28

Klart att du får "gnälla" lite. Skönt att få sova men jobbigt med skav och kli. ..
Må det med det snaraste bli bra! Kram!

Kicki Fredlund

2 april 2016 09:10

Tack vännen!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards