Alla inlägg under mars 2016

Av Kicki Fredlund - 16 mars 2016 18:43

Idag kom bussen till Uppsala redan 10 över 10. Tog en promenad på 1,5 timme på stan, jag hade strålningstid kl 12 (men jag kom in halv 1).


Det var ett soligt fint väder och nu är snön ett minne blott. Jag gick till Ofvandahls konditori och köpte en smörgås, som jag sen satt ute i solen och åt.


     

Man har svårt att tro att det var så här mycket snö i skogen på promenaden i söndags.


   

Igår fick jag en inbjudan som jag så klart blev både smickrad och glad över.


Jag har varit otroligt trött när jag kommit hem de senaste dagarna. Det är så skönt att det är så kort tid kvar nu.


Jag har varit dålig på att kommentera på de bloggar som jag brukar besöka, men jag har bara inte orkat.



Av Kicki Fredlund - 16 mars 2016 18:37

 

Fjäderprydda björkar har satts upp som prydnad och symboliserar den anlkande påsken.

Av Kicki Fredlund - 16 mars 2016 07:43

 

Alternativt boende? Det behövs bra förtöjningi alla fall.

Av Kicki Fredlund - 15 mars 2016 07:52

     


I stadsträdgården i Uppsala har någon gett uttryck för sin skaparglädje i en gammal knotig trädstam.

Av Kicki Fredlund - 13 mars 2016 18:38

   

Nån har varit påhittig här och virkat mössor och sockor till statyns keruber.

Av Kicki Fredlund - 13 mars 2016 09:14

Det var en himla tur att vi var ute i god tid när vi åkte till Strängnäs i går morse.

När vi passerat Västerås så satte Berra på GPSen , men den behagade inte visa att vi skulle svänga av mot Eskilstuna.

När vi nästan var i Arboga hade jag länge sagt att det måste vara fel väg, men på motorväg med mitträcke går det ju flera mil innan det finns möjlighet att vända.


Nåväl fram kom vi halv 10, en timme senare än beräknat. Tur att det inte började med frallorna i ringen. 


Jolly och Triss satt kvar i bilen, en juste vakt lät oss parkera nära insläppet.


Den här gången hjälpte det inte, Triss hade trissat upp sig alldeles för mycket av alla hundar hon såg som passerade bilen, så när jag tog in henne i hallen så hässjade hon som en bälg.


Med tanke på hur hård domaren (Nils Molin) var i sina bedömningar, det var mest VG hela tiden, så tyckte jag att det var onödigt att ställa Triss, så jag strök henne. För övrigt var det ovanligt många strykningar.


 

Joakim Ohlsson var domaraspirant och hade placerat ett eget bord i ringen där han gick igenom en del av hundarna. Han frågade om jag tyckte att Molin var hård  (det var innan Maya var bedömd), speciellt med näsborrarna och han höll med mig om att man inte bör stirra sig blind på en sak.

En fralla kan ju ha ganska smala näsborrar men ändå en utmärkt andning.


 

När det var dags för Maya att visa upp sig i trav, så gick hon som en spårhund och det var omöjligt att få upp huvudet på henne, vilket visade sig vara förödande på kritiken.


 

En glasklar kritik för exelent, men där hon pajade det med att inte vilja lyfta upp huvudet när hon sprang. Domaren sa det också.




Av Kicki Fredlund - 13 mars 2016 07:52

 

Det var utställning i Strängnäs igår Nalle från senaste kulle var där med matte Agneta. Det blev bara VG av domaren Nils Molin, men det fick dom flesta. Dagen innan hade Nalle (Travarens Nahar) fått Exelent och blivit bästa juniorhane.

Jag får skriva ett nytt inlägg om hur det gick för övrigt.

Av Kicki Fredlund - 11 mars 2016 18:57

Naturligtvis finns Pelle Svanslös i parken i Uppsala, men han har ju fel färg

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards