Alla inlägg under mars 2016

Av Kicki Fredlund - 25 mars 2016 13:03

Igår tappande jag en bit av en tand, som tur är syns det inte då det var en tand som suttit trångt bakom en hörntand i överkäken. Men fasen så jäkla onödigt.


Jag får ringa efter helgen, så får tandläkaren fixa den samtidigt som en annan tand ska dras ut.


Igår kväll kom Cissi, Emelie och Ludwig från Partille. Med var även Emelies ganska nye pojkvän Henrik.


Idag är dom alla i Borlänge, Cissi har ju sitt barnbarn som naturligtvis måste kelas med.


I morgon blir det sedvanlig påskmiddag här lax i ugnen.


Nu är det dags att ta skogspromenaden med hundarna. Det har duggregnat på f.m men nu är vädret OK, även om solen lyser med sin frånvaro.

Av Kicki Fredlund - 25 mars 2016 12:52

 

Igår kom Cissi med familj, för att vara här över påsken. Då fick vi träffa en ny bekantskap.  Det var Emelies pojkvän Henrik.

Av Kicki Fredlund - 24 mars 2016 11:09

 

För att vara i hundvärlden, så är det stor åldersskillnad mellan Jolly som blir 12 år i sommar och Maya som nyligen fyllt 2 år.

Av Kicki Fredlund - 23 mars 2016 17:07

 

Förhoppningsvis får man en liten vitaminkick om man äter apelsiner den här årstiden.

Av Kicki Fredlund - 23 mars 2016 14:55

I morse gick jag upp tidigt, faktiskt före kl 6. Jag satte igång att baka kakor och bullar, sen städade jag.


Körde två tvättmaskiner och våttorkade golven sedan mattorna skakats. Berra hade dammsugit igår.


   

Jag borde gå upp tidigare varje dag, för det är skönt att göra undan det mesta på förmiddagen.


Kl 13 hade jag tid hos tandläkaren. Där drog dom ut den första av två tänder, (den andra ryker nästa vecka).


Tänderna hade kunnat sitta kvar om det inte vore för dom intravenösa sprutorna som jag ska få var sjätte månad mot benskörhet. För när den behandlingen startat så får jag inte riskera att nån tand måste bort, för det kan allvarligt påverka läkningen i munnen. (Jäkla mediciner och deras biverkningar!)


Vi gick en skön promenad i solsken i skogen med hundarna efter tandläkarbesöket.


Nu håller bedövningen på att släppa och maten är strax klar i ugnen. Makaronpudding är väl lagom lättuggat.



Av Kicki Fredlund - 22 mars 2016 15:09

Idag hade Berra tid på Avesta lasarett kl 9.30 Det handlade om efterkontroll efter ballongsprängningen i januari.


Det togs EKG och ultraljud, han fick träffa två olika läkare.


 

Båda läkarna var unga tjejer, väldigt hjälpsamma och trevliga. Här fick jag följa ultraljudet och hon förklarade vad det var hon såg.


Hjärtat mådde ganska bra, men Berras blodfetter är för höga, så läkare nr 2 skrev ut ny medicin, som dessvärre inta fanns i Hedemora, så jag tar ut det i Säter när jag ska till tandläkaren i morgon.


På hemvägen stannade vi i Hedemora och handlade, sen blev det promenad med hundarna.


   

I skogen var det snö igen, även om det inte var så mycket. Pinnar var naturligtvis ett måste, även om Jolly inte var intresserad idag.

Av Kicki Fredlund - 22 mars 2016 14:59

 

Här står två änder och sover med huvet under armen, eller riktigare är väl huvet under vingen. Dessutom sover dom på ett ben.

Av Kicki Fredlund - 22 mars 2016 14:54

 

Det är mer än en droppe som släpper när nattens snö smälter från tallkvisten.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards