Direktlänk till inlägg 29 januari 2016

Kallelsen har kommit

Av Kicki Fredlund - 29 januari 2016 14:37

Vid halv 12-tiden hämtade jag Berra på Lasarettet i Falun. Nu hoppas jag att han blir betydligt piggare, (men det märktes inte på promenaden som vi tog med hundarna på hemvägen).


Han hade tre rejäla förträngningar i kranskärlen till hjärtat och måste nu ta en extra medicin (förutom alla andra som han redan har) för att förhindra blodpropp. En medicin som ska tas i 12 månader.


När vi kom hem och tog in posten så hade kallelsen till Akademiska i Uppsala kommit.


Jag ska dit på ett första besök den 4 febr. sen startar strålbehandlingen den 16:e. Det är en tisdag, så det måste innebära att det blir en dag mindre den veckan.


Den 15:e har jag tid hos tandhygeinisten, så då slipper jag ändra den tiden.


Nu har jag suttit i telefonen en lång stund och pratat med en ytterst trevlig och hjälpsam kvinna om möjligheterna för sjukresor.


Jag visste ju att det det går specialbuss till Uppsala, som passerar Hedemora. Nu fick jag även veta att jag har rätt till taxi hemifrån för att ta mig till bussen.


Det var positivt, för det har oroat mig lite huruvida jag skulle ta bilen och lämna den i Hedemora, eller om Berra skulle åka med så han hade tillgång till bil hemma med hundarna.


Nu är den första resan bokad. Hämtas med taxi 8.10, bussen går 8.30, framme i Uppsala 10.35

Har sjukhustid 10.45, sen går bussen åter från U-a  14.00, för att vara i Hedemora 15.55, där taxi väntar för hemfärd sista milen.


Ja, som ett heltidsjobb blir det, men det fixar jag. Hoppas bara att Berra gör det med hundarna också.


 
 
Irene

Irene

29 januari 2016 15:48

Hej!
Läser din blogg regelbundet men har inte kommenterat tidigare. Är själv uppfödare och känner mig hemma med att läsa om valpar, utställningar osv.
Nu vill jag ge en eloge till dig och ditt goda humör. Förstår att det finns andra stunder också men jag beundrar din inställning till den situation ni befinner er i. Hoppas jag själv kan ha den andan när besvärligheterna tränger sig på.

http://Www.millgroves.dinstudio.se

Kicki Fredlund

29 januari 2016 16:49

Men så trevligt att du gav dig till känna, när du brukar läsa min blogg.

Det är väl bara att "gilla läget", när man ändå inte kan förändra nåt.
Jag har nyss besökt din hemsida.

 
Hillevi

Hillevi

29 januari 2016 16:06

Det var mycket ONÖDIGT att landa på tummen!!! Tur du hade skenan, då.
Så bra att transporten fungerar hela vägen, för en prövning blir det hursomhelst. Jag är säker på att det kommer att fungera hemma, för snart mår din man bättre. Nu är allt fokus på dig och hundarna klarar gott lite färre långturer.

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

29 januari 2016 16:46

Ja, det var jäkligt onödigt.
Det känns skönt att jag vet när det hela kör igång nu, och därmed också veta när skiten är över.

 
Cici

Cici

29 januari 2016 19:18

Det kommer säkert att bli lite jobbigt, men det är ju en begränsad tid. Super ändå att det finns taxi och buss som passar. Finns det ingen granne som kan hjälpa Berra om det skulle behövas?

http://cicilina.blogspot.se

Kicki Fredlund

30 januari 2016 10:29

Det är ju bara tvunget att gå.
Dessvärre är det där med grannar helt uteslutet. Men det finns andra som erbjudit sin hjälp.

 
Ingen bild

Helena

30 januari 2016 05:21

Du kommer fixa det galant Kicki! Utrusta dig med en god bok på resorna. Så synd att du måste åka varje dag och att det tar sån tid! Håller tummarna att allt går bra! Kram!

Kicki Fredlund

30 januari 2016 10:26

Ja, det blir många böcker att lyssna på i mobilen via Storytel.
Kram

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

31 januari 2016 10:25

Ja nu är närmaste framtiden inrutad. Tur att det fanns skaplig transport ändå, har hört värsta skräckhistorier om folk som åker land o rike runt i tåg med långa väntetider på olika perronger. Sådant ska vara totalförbjudet för sjuka människor. Det var bra att Berra blev kollad, inte bra med förträngningar, uppenbarligen gick de inte att åtgärda på annat vis än med medicin. Ni får ta en period i taget o se hur både Berra och du orkar med situationen, jag är säker på att ni hittar lösningar på eventuella problem längs vägen. Det viktiga nu är att du blir behandlad och frisk igen! STOR VARM KRAM FRÅN PÖRTET

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

31 januari 2016 12:12

Jo, Berra blev ballongsprängd på tre olika ställen. Medicinen måste han äta för att undvika blodpropp.
Att jag får åka taxi till och från Hedemora var en bonus som jag inte räknat med.
Kram

 
Ingen bild

Christine

3 februari 2016 17:27

Ja ett helttidsjobb blir det verkligen. Förhoppningsvis kommer ni alla in i en bra rutin ganska snabbt! 💖

Kicki Fredlund

4 februari 2016 07:51

Om det inte vore för att jag tycker så illa om att åka buss. Blir ofta åksjuk. Får väl ladda med Postafen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards