Alla inlägg under januari 2016

Av Kicki Fredlund - 27 januari 2016 17:46

Fasen vilka misslyckade bak jag gjorde i morse.


Satte igång ganska omgående, för att hinna baka både filmjölkslimpor och bullar, innan jag skulle skjutsa Berra till Falun.


 

När jag redan börjat, så kom såg jag att jag inte hade vetemjöl så det räckte till en liters degvätska, så jag tog vetemjöl special och fyllde på med. Skulle bara inte haft i så mycket, det blev torra hårda bullar, inte alls fluffiga som dom ska vara.


 

Inte nog med det, när dessa limpor var i ugnen så kom jag på att jag glömt att ha salt i degen, lite väl sent att komma på det då.


Halv 12 skjutsade jag Berra till Lasarettet och lämnade av honom där. Han blr kvar en eller två nätter. Ska gå igenom en kärlkransröntgen i morgon, om dom balongspränger igen (vilket väl är troligt med tanke på hur ont han haft i bröstet vid minsta ansträngning på sistone), så blir han kvar en extra dag.


På väg hem från Falun så handlade jag på ICA Maxi i Borlänge, sen in till El Giganten för att köpa en USB-kabel till kameran.


Trots att det är en så stor elkedja så hade dom inte en kabel som passade till kameran. Istället fick jag köpa en "sticka" att sätta i datorn, som man kunde sätta kamerans minneskort i.


Saken var den att igår när jag tagit en del bilder på promenaden, så gick dom inte att föra över till datorn. Det gick över huvud taget inte att öppna minneskortet.


Jag köpte även ett nytt minneskort på 16 Gb (hade bara 1 Gb på gamla), så nu ska jag föra över alla bilder dit.


Gick en plaskig vända med hundarna i skogen på vägen hem.


Inga bilder togs idag, så det får bli gårdagens.

     

 Hundarna blir alldeles konfysa när det varit nån annan hund i "deras" skog. Oj vad det ska nosas.


       

Pinnkamp så klart...


   

men även hopp och skutt efter kastade snöbollar.

Av Kicki Fredlund - 27 januari 2016 16:03

 

Vi gick gårdagens eftermiddagspromenad i solsken och plusgrader.

Av Kicki Fredlund - 26 januari 2016 09:21

Var har vi "lagom", ordet som är så typiskt för Sverige. Ute är det i.a.f inte lagom. 4 plusgrader redan kl 7 i morse.


Jag hörde t.o.m fågelkvitter.


Blött, slaskigt och grått. Det är väl skönt att slippa frysa, men det är ju ändå vinter än.


 

Snön smälter undan med en rasande fart på altanen.

Av Kicki Fredlund - 26 januari 2016 09:03

 

Dubbla budskap här med levnadsråd. Man ska inte skräpa ner på gatorna.

Av Kicki Fredlund - 25 januari 2016 09:49

I natt har jag sovit bättre, t.o.m riktigt bra. Jag har inte heller känt av några svettvallningar.


Igår kunde jag ju gå en skaplig promenad med hundarna. Idag är det inte heller kallt, bara -4 och mildare ska det visst bli.


     

Först kunde vi gå i skoterspår (även om dom var rätt mjuka)

Men sen blev det mer att pulsa, för det fanns inga spår att gå i.


När jag kom hem badade jag Maya. Jag brukar bada henne ganska ofta p.g.a hennes allergi, men det har varit så kallt ett tag så jag har inte velat göra det.


       

Hon gilla faktiskt att bli badad, här är hon mest intresserad av att se var vattnet tar vägen.


Maya står just nu på en kortisonkur, är nere på en tablett varannan dag. Hon har inte slickat på tassarna alls under tiden. Så himla skönt att hon kan slippa kragen/tratten.


 

I går morse gjorde jag en hallonkaka, eftersom Cilla skulle komma på e.m


 

Här har vi både fikat och gått igenom Boxerklubben GDLO's räkenskaper för 2015. Naturligtvis har Cilla blivit uppvaktad av Maya under tiden.

Av Kicki Fredlund - 25 januari 2016 09:18

   

Egentligen är jag inte speciellt intresserad av inredning (vilket syns mer än väl i vårt eget hem), men när vi är på IKEA så kan det var kul att titta på deras inredningsförslag.


Den undre bilden ger mig associationer till min egen ungdom på 50- 60-talet. Öronlappsfåtölj, soffa på ben m.m

Av Kicki Fredlund - 25 januari 2016 09:09

Jag fick ett sorgligt meddelande häromdagen, Jollys kullsyster Raja (Travarens Julienne) hade i tisdags fått sluta sina dagar 

För 11,5 år sen kom det här unga paret och hämtade sin 8- veckors valp, där har Raja haft ett långt och bra liv hos dom sen dess.


Nu är det bara jolly och hennes syster Tess (Travarens Jé taim Dream) kvar ur den kullen. Men med tanke på att boxerns medellivslängd inte är så hög, så får man vara jätteglad för de åren som dom fått.

Av Kicki Fredlund - 24 januari 2016 14:30

Mina nätter brukar stundtals vara ganska ojämna med sömn, men som det varit sista tiden så är det ganska jobbigt.


Jag visste ju att medicinen Letrozol kan ge sömnsvårigheter. Om jag tar senaste natten som ett exempel.


Jag gick och la mig vid 22 tiden. Låg och läste min bok till kl 23, svarade på några WFspel, satte på ljudboken som jag har på mobilen på lågt ljud, för att inte störa Berra, på insomning 30 min. Somnade till men vaknade när mobilen tystnade.


Låg och väntade på att sömnen skulle komma, men var fortfarande helt klarvaken strax efter kl 24.


Tog mobilen och böjade slöläsa på FB en timme, fortfarande klarvaken, men så vid två-tiden somnade jag, för att åter vakna halv 4 när Berra gick upp på toa.


Strax före kl 6 sattte jag på radion, det är ett trevligt program, som spelar 50 och 60- talsmusik mellen kl 6 och 7 på söndagmornar. Men nu hörde jag inte så värst mycket musik, för jag somnade. Sov faktiskt som en stock när Jolly väckte mig halv 8 för hon behövde gå ut.


Nåja, efter att ha duschat så var jag vaken och ganska pigg, så det var bara att väcka Berra till frukost.


Idag som vi äntligen har väder (-2 grader) som är lämpligt för långpromenad med hundarna, så var Berra så dålig att han ligger.


Jag tog bilen och åkte till Tjärnan för att kunna ta alla tre ensam, det är alltför jobbigt att gå i byn med alla tre samtidigt, Jolly som är döv och måste gå kopplad och småhundarna som drar som galninger.


 

Det gick skapligt att gå i ett skoterspår, även om det var ganska moddigt eftersom det inte finns nån tjäle under snön.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards