Alla inlägg under januari 2016

Av Kicki Fredlund - 6 januari 2016 17:16

- 16 grader i morse. Jag tyckte det räckte och blev över, men nu kl 17 är det -19, burr!


Idag har hundarna blivit blåsta på promenad. För dels har telefonen ringt mest hela dan. Trevligt, absolut, dessutom besök av Stig-Ove och Kristina på dan och Kerstin och Anders på em. och plötsligt var det mörkt och jäkligt kallt.


Igår bakade jag bullar, som tur var, för frysen var helt tom på fikabröd.


 

Igår gick vi närmaste skogsvägen hemifrån. Hundarna var otroligt intresserade av vem som gått där tidigare, för det var ganska nya spår efter människa och hund, som gått där strax innan oss.


 

Får man inte komma ut och springa, så kan man ju alltid busa inomhus med varandra.


Av Kicki Fredlund - 6 januari 2016 16:16

 

Maya är ett busfrö alla dar i veckan, vare sig hon busar med Jolly eller hittar på bus av annat slag.

Av Kicki Fredlund - 5 januari 2016 09:38

Att ha en extra rulle på toa kan vara räddaren i nöden.

Av Kicki Fredlund - 4 januari 2016 17:40

Med -15 grader i morse, så satte jag igång att tömma frysboxen, eftersom jag ändå inte skulle till Falun.


   Med flera hinkar hett vatten i frysen, så gick det snabbt att frosta av.


Jag gjorde en rejäl utrensning på gammal svamp och bär, det fanns massor (en del ända från 2005)

Jag vet ju att svamp håller sig nästan hur länge som helst, men efterom jag har gott om svamp som inte är så gammal, så slängde jag de äldsta.


Men när vi åkte till sopåtervinningen på e.m så fick jag där reda på att man inte fick kasta hushållssopor, så det var bara att ta hem dom igen till egna komposttunnan som blev helt full.


 

Jag kokade saft av en massa olika bär. Och sylt av frysta lingon.


 

Hundarna fick täcken på idag, eftersom det var så pass kallt ute. Dom har ju inte heller hunnit vänja sig vid kylan.


På väg hem från Hedemora var vi in till Kerstin och Anders och fikade.


Av Kicki Fredlund - 4 januari 2016 16:23

Idag skulle jag ju till Falun på återbesök efter operationen, men det blev inget för sköterskan ringde på f.m och sa att dom inte fått provsvaren än.


Så nu är det framskjutet till nästa måndag. Dom har möte varje måndag, det är läkare från kirurgen (hon som opererade mig och sjuksköterska därifrån), sen från patologen, mammografin och onkologen.


Jag fick tillfälle att fråga varför det gör så otroligt ont i armen när jag försöker sträcka den uppåt.

Det är som senor som ligger utanpå som spända strängar.


Jag har förmodligen fått en inflammation i ligamenten, därav smärtan. Det kommer att gå över, men träningen måste jag göra, men anpassa den så inte smärtan blir för stor.


Har köpt Hirudoidsalva idag, som kanske skulle hjälpa.




Av Kicki Fredlund - 4 januari 2016 16:17

I går efter att jag varit hos tandläkaren och även fikat hos Stig-Ove, så var det meningen att vi äntligen skulle komma iväg och se En man som heter Ove. Den börjde kl 17, men när vi kom till Folkan kvart i, så var det kö långt ut på parkeringen.


Med -13 grader ute så hade jag ingen lust att stå där och köa, för att troligen sen få veta att det var fullt i salongen.


Fler än vi hade tydligen räknat med att dom flesta redan sett den nu (vilket folk tydligen inte gjort). Vi åkte hem igen och gör ett nytt försök, antingen nästa söndag eller torsdagen efter det, då den går som dagbio (till lite lägre pris dessutom).



Av Kicki Fredlund - 4 januari 2016 11:09

 

I min gröna ungdom broderade jag monogram på mina handdukar. Jag var förlovad (för det var jag ju redan vid 16 års ålder), men eftersom vi inte var gifta än (Berra och jag) så ville jag inte brodera KF, K fick stå både för mitt förnamn (Kristina) och efternamn (Karlstedt).

Av Kicki Fredlund - 3 januari 2016 15:44

Klockan 10 hade jag tid i Falun hos jourtandläkaren. En sympatisk ung man som byggde upp tanden på nytt i plast.


Han sa samtidigt att han inte kunde ge några garantier för hur länge det skulle hålla.


Kan jag tappa den om en vecka? Frågade jag. Ja, om du har otur svarade han.


Så med den osäkra prognosen har jag att punga ut med 2,460 kr när fakturan kommer (hoppas tanden är kvar då)


Vi åkte in vid Tallens köpcentrum och handlade lite på City Gross, sen åkte vi till Romme och fikade hos Stig-Ove.


Vidare till skogen i Tjärnan, där hundarna äntligen fick en riktig skogspromenad. Vi har ju bara gått hemomkring senaste dagarna.


Solen försökte bryta igenom, men mest var det grått, - 7 grader och emellanåt lite snöfall.


     

Hundarna visade då tydligt hur glada dom var att få springa i skogen igen.





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards