Direktlänk till inlägg 6 december 2015

Eget tema 32. Otillåtet 341/365 foton

Av Kicki Fredlund - 6 december 2015 09:30

 

Det här är egentligen otillåtet, men när jag går upp på morgonen så är Maya kvick som en blixt på att smita in i sovrummet och upp till Berra, som sover nån timme till (jag brukar låta henne stanna kvar).

 
 
Tasstanten

Tasstanten

6 december 2015 11:26

Vi har samma regel här hemma, att inga hundar får komma upp i sängen. Men vi hade busiga Grim som varje natt smög sig upp ändå. Ellen har bara provat en gång och då sa jag ifrån.

http://tasstanten.se

Kicki Fredlund

6 december 2015 19:18

Vi har barngrind i dörröppningen till sovrummet, annars skulle nog alla ligga där inne och snarka (även om dom inte låg i sängen. Det är bara när jag har valpar som det är hundar i sovrummet.

 
Astrid

Astrid

6 december 2015 18:29

Det ser ju otroligt mysigt ut

http://www.astridla.com/blogg/wordpress

Kicki Fredlund

6 december 2015 19:23

Maya tycker det i.a.f Men nog ser hon lite ertappad ut.

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

7 december 2015 18:49

Jamen klart man måste få mysa med husse! Säg den hund som inte gillar sängen! Jag har trångt med 3 djur i sängen om nätterna, men mysfaktorn är desto högre! Blinka biten av en amstaff igår, har bloggat men inte nämnt några detaljer. Hon hängde som en vante i käften på den kan jag säga. och det skedde blixtsnabbt, de hade fått hälsa, bägge lösa, och cirkulerade runt våra ben. Blinka sa ifrån genom att morra, den andra hunden var 1½år bara, också en tik, o plötsligt bara högg den! Matte o en till försökte slita upp käften på den men lyckades inte. Jag fick väl oanade krafter av adrenalin när Blinka skrek i höga sky, för jag lyckades bända upp käkarna. Förskräckligt är vad det är, även om hon nu inte fick livsfarlig skada. Bara en centimeter till så hade ena ögat mosats...fy fan, jag bestämde mig för att inte ha några fördomar mot amstaffar, men vad tror du jag tycker nu? Hmmm, kom nu ihåg, inga avslöjande kommentarer i bloggen. Flickebarnet var ganska förstörd kan jag säga..
Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

8 december 2015 08:03

Hoppas att inte Blinka får psykiska men efter detta, hon som blivit så duktig i kontakten med andra djur.
Skönt att du får ersättning för dina kostnader, glöm inte resorna och medicinen då. (Lätt gjort att man bara tänker på veterinärkostnaden, men den är ju bara en del).
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Av Kicki Fredlund - Fredag 5 april 17:24

Jag bakade bullar på f.m. Lagom när jag tog sista plåten ur ugnen så kom Peter, Elvira och Ville på f.m-fika. Vi har inte träffat dem på länge så det var trevligt att de dök upp helt oväntat.           På morgonen såg jag att det kommet ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards