Alla inlägg den 10 oktober 2015

Av Kicki Fredlund - 10 oktober 2015 17:35

I morse åkte vi till Borlänge direkt efter frukost. Jag ville nämligen kolla in Loppiset som är på Coop på lördagar (mellan 9-14).


Jag har bokat bord till nästa lördag, eftersom jag aldrig varit där så ville jag kolla lite innan.


Pratade med en del säljare, det verkar vara en hobby för många, dom har sina bord stående varje lördag, plockar inte ner sina saker mellan varven.


Jag såg ingen som sålde torkad svamp, hoppas att jag kan sälja det. Jag har ju en hel del torkade trattisar, även en del torkad Karl Johan.


 

Eftersom man inte har så stor plats till sitt förfogande, så får jag väl plocka ihop prylar som inte är så skrymmande.


Vi skulle även handla en del. Bl.a en flaskborste. Finns det ingen som nyttjar en sån längre??. Det fanns nämligen inte nånstans. Var in på Coop, Rusta, Ikea och Ö&B. Ingen hade flaskborstar.


Fick några banankartonger på Coop, jag måste ju ha nåt att packa ner det jag ska ha med till loppiset.


Vi sprang på flera gamla bekanta inne i Borlänge, så det blev att stanna och prata lite både här och där. Det är sällsynt att vi träffar nån vi känner när vi åker till Borlänge, men den här gången var det dels en tjej, som jobbat på travet, en f.d. travtränare, en boxeruppfödare och vår sjukgymnast   


 

Berra köpte en trisslott till mig (men han ville vara med och dela om jag vann). Liten vinst blev det ju också.


Vi tog en skogspromenad med hundarna på vägen hem, utan svampkorg, men några karl-johan stod utefter stigen, så dom fick vi bära i händerna till bilen.


När vi kom hem tog jag upp den sista potatisen som var kvar på landet (det var till 3-4 kok).

Sen gjorde jag helstekt fläskytterfilé med karl-johansås (mums), ett glas rött till satt inte heller helt fel.


 

Nu ska jag sätta mig och ta reda på gårdagens svamp.





Av Kicki Fredlund - 10 oktober 2015 17:24

Det blir mycket svamp på promenaderna nu.Gårdagen var inget undantag.


Hundarna älskar verkligen dessa skogspromenader, dom är som barn som hittar på allt möjligt att kolla på. Här har dom hoppat upp på en spännande sten.


Till en början hittade jag inte så värst mycket svamp. Då är Jolly som duktigast, står det bara en enda trattis, dessutom helt osynlig för mig, då är hon riktigt duktig på att visa dom. Det gick åt åtskilliga godisar till belöning åt henne igår.

  

 

Men då och då hittade jag fläckar där det var lite rikligare av dom.



Av Kicki Fredlund - 10 oktober 2015 16:49

 

Nu när inga badare finns kvar, så kan jag gå en strandpromenad med hundarna, även om det inte är så värst mycket till strand att promenera på här vid Vikmanshyttesjön.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards