Alla inlägg under oktober 2015

Av Kicki Fredlund - 16 oktober 2015 09:07

 

Sällan har jag sett så många sångsvanar på en gång, men dom äter väl upp sig nu för att klara sin långväga flytt från Sverige.

Av Kicki Fredlund - 15 oktober 2015 19:04

Fin solig dag idag också, efter en kylig natt.


 

Så här ser det ut vid frukostbordet varje morgon. Maya gör sällskap med Berra. Hon vill gärna smaka, men inte en chans, inte vid bordet.


 

Mitt på dan kom killarna som monterade vår nya luftvärmepump i rummet.


På e.m åkte vi med gamla värmepumpen till sopstationen (iofs fick bara hälften plats i bilen, så det får bli en vända till).


 

Fortsatte till Dalälven för jag behövde en bild till temat älvstrand. Det är verkligen vackert nu med höstens alla färger.


I övrigt har jag idag börjat paketera prylar som jag ska ha med mig till loppiset i Borlänge på lördag.

Det blr nog ca 4 banankartonger med blandat, mest porslin och textil.


Av Kicki Fredlund - 15 oktober 2015 18:59

 

Att ha en egen brygga vid en älvstrand är säkert inte helt fel.

Av Kicki Fredlund - 15 oktober 2015 18:45

Det är ju fantstiska höstdagar nu med sol och värme på dan, även om nätterna är ganska kalla nu.


Så nu gäller det att röja i trädgården.


Igår blev jag klar med nästan alla krukor.


 

Dom tömda krukorna har nu hamnat i förrådet, det finns några kvar än att ta reda på.


 

Det är så trist att det inte går att ta reda på några äpplen i år. Dom är så otroligt dåliga att det inte ens går att skära ur några friska bitar.

Av Kicki Fredlund - 15 oktober 2015 18:40

 

Våra äpplen går inte att äta i år. Tar man en tugga och tar en bild med kameran på zoom så ser man att det är ohyra i äpplet. Larver, eller vad det är som genomborrar hela äpplet.

Av Kicki Fredlund - 13 oktober 2015 11:57

Fasen vilken dålig ugn det är på vår spis.


Jag har bakat bullar på morgonen, och antingen blir dom nästan brända, eller halva plåtens bullar är knappt gräddade.


 

Jag borde ha redigerat bilden innan med tanke på den stökiga omgivningen (jag får väl bjuda på det)


Den här gången gjorde jag 4 olika fyllningar på bullarna, en plåt vardera med kardemumma (min favorit), kanel, vanilj (gillar jag minst, men känner andra som gör det) och en plåt med nötmassa.


Jag vill ha en ny spis, men med en ny diskmaskin (som för övrigt är jättebra), så har vi inte råd med nån ny spis.


Har ju även köpt en ny värmepump (som ska installeras på torsdag).


10 plusgrader ute, ingen blåst vad jag kan se, så jag ska ut och tömma vidare alla krukorna. Tunga är dom, så jag orkar inte ta så många åt gången. Jorden häller jag ut på grönsakslandet och dahliaknölarna rensar jag och tar in och hoppas att dom ska överleva vintern.


Så är det alla ettåriga blommor som ska ur landen. Ogräset ska vi inte tala om.

Av Kicki Fredlund - 13 oktober 2015 11:03

 

Har fåglarna strandat? Nä, vilar nog bara lite

Av Kicki Fredlund - 12 oktober 2015 19:10

Nu har älgjakten börjat i vårt område, så nu får man anpassa skogspromenaderna.


 

Idag blev det bara en promenad i hemmaområdet.


 


 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards