Alla inlägg den 7 september 2015

Av Kicki Fredlund - 7 september 2015 20:11

Igår åkte vi till spårskogen igen. Det var ju några veckor sen jag var med senast.


Trevligt var att jag hade tre nya unga tjejer med. Jag tog inga bilder, men jag har "lånat" ett par bilder av Maria, det var ju  två av hennes hundar som nykomlingarna gick med.


 

Lilla Dafne väntar på att få gå sitt spår.


 

Liza spårade sig fram till sitt slutföremål, som var en kär leksak.


Maya klarade sitt spår hyfsat, det hade varit lite störningar i spåret, som hon hade lite problem att lösa.


Jolly gick ett lite längre spår än vad jag brukar lägga åt henne, för det spåret var redan utlagt av Kerstin långt tidigare (egentligen menat åt en av de andra hundarna).


Berra promenerade sin kilometer och hade Triss med sig.


När vi kom hem såg Berra på travet, medan jag tog med mig Maya som ensam hund för att åka och titta efter brandgul trumpetsvamp.


     

Några trumpetsvampar hittade jag inte, men såg att trattisarna var på G, även om dom var väldigt små.


Ganska mycket gula kantareller hade jag med mig hem, som blev kvällsjobb att rensa.


Fem liter lingon blev det också. Jag tror det tog en kvart att plocka, det är bara att ösa in i bärplockaren, för det finns hur mycket som helst.



 

Jag hade sån tur att jag slapp regnet, det kom en skur i samma ögonblick som jag satte mig i bilen för att åka hem.


 

På tal om skur så regnade det nåt alldeles hemskt häromdagen. Hela regnmätaren blev full.

Nu kan jag nog tömma badbaljan och ställa undan den för i år, för nu är det nog bara att konstatera att hösten är här.





Av Kicki Fredlund - 7 september 2015 19:46

Nu börjar det bli färdigplockat med blåbär. Det finns fortfarande gott om dom, men jag har nog plockat det vi behöver för det närmaste året.


Nu börjar lingonen mogna. Jag och hundarna är ute flera timmar om dan. När Berra inte mår så bra, utan stannar hemma, så är jag ute längre med hundarna.


   

 

Vi promenerade omkring först och jag tittade efter svamp till en början 



   

Sen när hundarna var nöjda, så lämnade jag dom kvar att vila i bilen, medan jag ägnade mig åt att plocka årets första lingon.

Av Kicki Fredlund - 7 september 2015 19:37

På promenaden häromdagen invigde jag min nya mobil som kamera.


Dessvärre blev jag inte alls nöjd med kvallittén på bilderna.


     

Färgerna var inte heller bra.


Av Kicki Fredlund - 7 september 2015 10:09

    

Jag har missat att använda temat majblomma, men bättre sent än aldrig. Jag blir lika förvånad varje gång att ungarna vågar ringa på för att sälja sina blommor, trots att dom hör ett helt gäng hundar skälla innanför dörren.


Nu är jag ikapp med mina temabilder, hamnar som vanligt på efterkälken då och då.

Av Kicki Fredlund - 7 september 2015 09:55

 

Jag vet inte om det precis var lugnet före stormen, men det blåste kanska friskt när vi var nere vid hamnen och på natten var det ett riktigt oväder och även när vi sen åkte hem från Gotland på morgonen (för en vecka sedan)

Av Kicki Fredlund - 7 september 2015 09:48

 

Ett fönsterbord kan väl även vara utanför fönstret. Vi hade tänkt äta nån dag på hamncaféet i Klintehamn, men det passade aldrig in med tiden.

Av Kicki Fredlund - 7 september 2015 09:43

 

Det är åtskilliga bilar som färdas med båten över till Gotland.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards