Alla inlägg den 17 september 2015

Av Kicki Fredlund - 17 september 2015 09:32

och jag blir så blöt om både skor och strumpor.    Nåja, så illa som den gamla schlagern är det inte, men visst regnar det som sjutton.


Igår tog vi en längre skogstur. Vi stack iväg redan efter förmiddagsfikat, tur var det för regnandet satte igång senare på eftermiddagen. Jag och hundarna gick på ett ställe, för backigt för Berra, så han gick på ett annat i närheten.


Jag bifogar några bilder, men jag är ganska irriterad på nya mobilen, trots att den är utrustad med en massa pixlar, så ger den väldigt dålig färgåtergivning. Nu har jag den inställd på automat, då borde den väl hitta rätt,


 

Svampplockning stod på schemat, men Triss ägnade sig mer åt gräsätning.


 

Maya betade också som en liten häst.


 

Men hellre gräs än älgskit (som det för övrigt vimlade av), det verkade som ett riktigt tillhåll för älgar där jag var.


 

Mossig och mjuk skog att gå i, men även väldigt backig, så hundarna blev ganska spaka, mest Jolly förstås.


 

Egentligen var det trattisar som jag räknat med att plocka, men det fanns inte så mycket av dom (än?)

Men gula kantareller finns det fortfarande ganska gott om.


Jolly visade på både trattisar och gula kantareller i början, men hon blir så trött så jag bad inte henne om hjälp med att leta.


 

När hon ändå ville uppmärksamma mig på kantarellerna som hon hittat, så la hon sig och väntade tills jag kom och hämtade fyndet.


 

 Ett ofantligt stort kalhygge tar vid i skogskanten. Hela det området hade massor av svamp, innan skogen försvann för några år sen.


 

Nu ska jag sätta mig i köket och rensa gårdagens svamp, den är ju grovrensad i skogen, men det tar ändå sin lilla tid att rensa den klar och ta reda på den. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards