Alla inlägg den 22 september 2015

Av Kicki Fredlund - 22 september 2015 18:00

Igår satte jag in en annons på Blocket att jag kan plocka lingon till den som inte själv kan komma ut i skogen.


Jag fick napp på en gång, så igår var vi i bär och svampskogen i flera timmar.


Men just lingonen plockade vi i ett nafs. 18 liter på en dryg timme.


Som tur var för mig tog köparen lika gärna orensade bär, vilket jag var tacksam för. Jag har ändå 8 liter att rensa åt mig själv.


 

Utsikten vid plockningen är inte heller helt fel.


Efter lingonen blev det blåbär och trattisar för mig, gula kantareller för Berras del.


Det blev lite för mycket för Jolly, så hon var jättetrött på kvällen. Kom knappt på benen för kvällskissningen.


Idag har vi åter varit i skogen, men inte så länge. Det blev trattisar och gula kantareller, så nu går torken för runt igen




Av Kicki Fredlund - 22 september 2015 10:29

Jag sov jättedåligt på natten till söndagen. Jolly var orolig mest hela natten, rantade och hade kräkreflexer utan att kräkas. Jag var ute med henne både vid 1-tiden och vid 3.


Sen gick jag rastningsrundor vid 7 tiden.


Efter frukost så gick jag och Katinka en lite längre promenad med hundarna, men ändå inte så lång, eftersom Jollys ork tryter.


Redan efter förmiddagsfika (som bestod av resterna från lördagens tårtbuffé), så packade vi ihop för hemfärd.


 

Katinka har gjort så många fina föremål i keramik, skålar, fat, tekannor m.m Klicka här för att komma till hennes atteljé via FB


Jag hade gärna gjort en vända till Vänersborg för att träffa Birgitta och Triss' pappa Caesar, men det ligger lite åt fel håll. I stället blev det en snabbvisit på Gatsby's kennel. Tyvärr var Anki förkyld och febrig, så vi fick hålla oss lite på avstånd.


Hos Anki finns ju både Mayas pappa Harry och hennes kullsyster My (Travarens My Dream)


 

Pappa Harry, man ser vem Maya brås på....


 

medan syster My nog mera liknar mormor Skorpan och hennes linjer.


 

Två valpar fanns också (förutom 5 nya inne i huset, som var för unga för att visas upp, bara 3 dagar gamla)

Den tigrerade hanen som heter Tara Spirit's Belive In Me är barnbarn till Skorpans kullsyster Barbro (Qrissy's Selene), lilla skäcktiken kommer från kennel Candy Station.


 

Vid Borasjön utanför Laxå stannade vi och fikade.


 

Lite knappt halvvägs hem.


   

Sen blev det en bensträckare och hundarna fick springa av sig lite när vi hade ca 10 mil kvar.


Berra kör inte gärna bil längre, men det går ganska bra ändå. Förr turades vi alltid om att köra när det var längre sträckor, men helgens ganska precis 80 mil körde jag.


Hemma igen var vi faktiskt före halv 8 på kvällen.

Av Kicki Fredlund - 22 september 2015 09:23

 

Ett lurigt tema, men med kaffebröd på det här vackra fatet som Katinka gjort med fjärilar på, så kan det väl bli kaffe med vingar.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards