Alla inlägg under december 2014

Av Kicki Fredlund - 22 december 2014 11:42

Jösses! Nu är det gjort. Klippt klorna på alla 4 hundarna. När man kommer till Skorpan så är hon dubbelt så svår att klippa klor på som dom andra tre tillsammans.


Vi är helt slut alla tre. Berra som håller henne, jag som försöker få en tass tillräckligt still för att komma åt med tången och Skorpan som kämpar för sitt liv, med en fullständigt otrolig styrka från en så liten hund.


Men när godiset är utdelat och allt är klart så är hon som om ingentiing har hänt.


     

Trots sitt handikapp med diskbråcket, så är Skorpan fortfarande både pigg och glad och leker gärna med Maya. Här har dom dragkamp om "älgen", husets äldsta leksak, Jolly fick när hon var liten valp, så den är mer än 10 år gammal.

Av Kicki Fredlund - 22 december 2014 09:28

Yes! Jag är i mål och kan även i år få en avslutning på 2014 år fotoutmaning. Det blev lite rörigt med numreringen på slutet, för jag hade fler bilder än 365 st, för jag hade missat lite i räkningen tidigare under året.

 

En som däremot inte fått till nån avslutning på båtsäsongen, är den här båtägaren som låtit sin eka frysa fast i isen när vintern kom.

Av Kicki Fredlund - 21 december 2014 18:15

Här kommer ett riktigt missförstånd.

Missförståndet ligger i att jag missat tre teman i början av året. D.v.s jag har hoppat över tre nummer i min räkning, så nu  har jag backat i numreringen, vilket blivit att jag har tre inlägg med samma nummer här på slutet.


Jag har gått igenom årets alla upplagda temabilder för att komma till rätta med varför det inte stämde.

Antalet stämmer nu, trots att det ser fel ut när man ser på kategorierna här vid sidan. Men jag har missat nån gång att notera att det både hört till 365 foton och egna teman.


 

Här råder i allafall inga missförstånd.Maya har respekt för Jolly. Mot sin mamma Triss är hon hur uppstudsig som helst, men mot Jolly är hon precis så artig som man ska vara, frågar fint om dom kan leka.

Av Kicki Fredlund - 21 december 2014 10:52

 

Om man vill ha chansen att vinna i Wordfeud, så vill det till att man hittar en glosa som passar in och som ger skapliga poäng.

Av Kicki Fredlund - 20 december 2014 18:00

Idag fick vi så trevligt besök på förmiddagen. Min allra första vän här i Dalarna, när vi flyttade hit från Stockholm 1961, var Ann-Britt.


Vi träffas inte så ofta, men det är lika trevligt varje gång det blir av.


 

Vi fick anledning att testa mitt julbak. Maya tyckte att hon också skulle vara med, jag vet inte hur många gånger jag skickade ner henne från soffan, men hon hoppade upp så snart hon hann igen.


 

Dom hade massor av presenter med sig, förutom julrosen, som var en julhälsning.

Ann-Britt sa att det övriga var försenad 70-uppvaktning.

Längst fram ligger rökt strutskött och en bit strutsfilé. (Den kostar nära 500 kr /kg, så det är definitivt ingen delikatess vi har kostat på oss tidigare).


På e.m blev det en vända till Hedemora, apoteket, sopstationen, Granngården och ICA, sen skogen med hundarna.


 

Mobilens bilder blir inte så bra, speciellt om motivet rör sig.


 

Alla vill åt pinnen som Jolly tagit.


 

Här har dom fått lite problem, för dom drar i varsin ände, men det är en liten trädstam emellan som tar emot.


Av Kicki Fredlund - 20 december 2014 17:48

 

Jolly är verkligen vad man kan kalla trogen. Hon är en riktig "mammagris", det är verkligen min hund. Hon lyder ingen annan än mig, det är lite trist för Berra när vi är ute, för hon kommer aldrig när han kallar på henne om jag finns i närheten.

Av Kicki Fredlund - 20 december 2014 07:30

 

Jag tvivlar på att det skulle gå att curla på den här isen. Inte nog med att den är för tunn, den är också väldigt ojämn.

Av Kicki Fredlund - 19 december 2014 07:15

 

Ett altare från en av Gotlands många vackra kyrkor.


Jag har upptäckt ett fel i min räkning. Det fattas tre teman i början av året, som blivit inräknade, så jag ändrar räkningen härifrån, så slutet blir rätt. Backar alltså till 360/365 här.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards